Jump to content
Just nu i M3-nätverket

macbook + 10.4.7 intel upgraderingen

aermartin

Recommended Posts

Jag har lst att vissa, påstår sig att problemen med sina macbooks började efter 10.4.7 intel upgraderingen. bla sa dom det på apple center i luleå innan jag drog te sthlm.

jag kollade och såg att jag har inte upgraderat till den och min macbook funkar bra, är det värt att updatera till den?

jag vill höra alla som updaterat sitt os x med 10.4.7 intel upgraderingen och det fungerar felfritt.

kanske bäst att upgradera så fort som möjligt innan man infestar ner datorn med massa program.

Har inte haft några problem med uppdateringen till 10.4.7 på min Mac Mini Intel.

Har inte haft några problem med uppgraderingen till 10.4.7 på min MacBok Pro 17".

ok låter betryggande, men måste se nåra som har gjort intel updaten på macbooks. flera forum o osm jag nämnde tidigare källor som minns det senaste dm gjorde innan datorn slutade boota var att göra den där uppdateringen.

Kör Macbook och har uppdaterat utan problem. Hade inga problem innan uppdateringen heller. Så det torde inte vara någon fara att uppdatera för din del heller.

nej jag ska nog göra det nu.

jag gillar inte att sitta o vänta utan att uppdatera, + jag har en sjuhelvetes massa mb att ladda ner )= i updates... flera hundra meg ..

jag updatera j2re , java grejjen, i hop om att azareus skulle börja fungera. men det gjorde det inte )=

Bara att köra på, hade själv över 100mb att tanka ner vid första uppdateringen.

Har iofs inte azareus i macen utan bara på pc:n, har testat att använda mig av transmission på macen vilket har funkat helt ok..

fick nyss min macbook och har uppgraderat. funkar fint, och brodern min köpte en imac hans funkar lika bra efter uppgraderingen. Kör på. Vad har du läst om för problem?

nej jag läste en massa om barnsjukdommarna.. då var det mest att typ, den startar inte efter ett tag. nåra av dom nämnde att det var 10.4.7 updateringen som dom gjorde sist.

sen fastna det ordentligt när jag pratade med 2 snubbar i applestore i luleå, och vi snacka om deras skylt ex som dog och han sa att nej efter, updateringen 10.4.7 gick den sen inte att starta,.. gick att ha igång 1 gång.

Det konstiga är dock efter updaterinen visar core duo temp 50 grader idle ist för 40 som jag hade tidigare..

vet inte om datorn känns mkt varmare, kan vara bättre visning, eller sämre. who know, allt har funkat bra efter updateringen.

azareus får jag fortfarande inte igång, har du nån länk till det där du körde, transmission?

Min macbook började stänga av sig titt som tätt efter uppgraderingen och är inne för reparation nu.

Min macbook började stänga av sig titt som tätt efter uppgraderingen och är inne för reparation nu.

385538[/snapback]

hur länge dröjde det tills det skedde?

efter upgraderinen, tills du fick problem med sudden shutdowns? sluta den funka helt sent, säkert sa dom logicboard var felet.. verkar som dom kan ryka.

beror också kanske hur gammal din är, min dator är rev C tror jag.

m azareus sucks, installerade java men icke. jo transmission körde mer apple look, och var riktigt minimalt o fungerar perfkt!.

så jag e fett nöjd, esn inställningen att se download speeden i docken var najs, ska slå på upload speeden också.

grymt nöjd med transmission, o cyberduck för ftp.

Kör 10.4.7 på en MacBook, inga som helst problem.. Kanske ska ta i trä!?!

ne jag kör också updaterinngen, var faktiskt 2, en säkerhets också för intel 10.4.7

inga prolem som helst hitils, kanske k ta i trä jag med.

min blir rätt så varm vid vänstra delen av tangentbordet , där strömförsörjnings sladden går in.

Värmen är något vi får leva med tillsvidare. Alla har detta i mindre eller större utsträckning.

Min blir dock aldrig varmare än att det inte går att ha den i knät, vilket jag hört utsagor om på andra håll i forumet. Jämfört med min föregående laptop med P4 processor och stationär prestanda så håller den sig dock inom samma ramar, förutom ljudmässigt där macen är betydligt tystare. Har inga fläktar som går amok eller dyl.

nej asså den är dödstyst, men min kan jag nog inte ha i knäet, ... den blir nog för varm )=

har kännt på undersidan o den e grymt varm där.

bra tecken dock, tar bort all värmen hehe för själva processorn(erna) är inte direkt varma ska glo va dom går i nu, har nätadapter o 99% batteri..

surfar bara , 26 grader. ^^

hårddisk aktivitet verkar göra den betydligt varmare datorn alltså. nåja.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...