Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbooken hittar inte mitt trådlösanätverk


macmaster

Rekommendera Poster

Undra om han läser det alla skriver värkar inte som de :D haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo självklar läser jag. Datorn är redan såld för 12 400:-. På applestore kostade allt drygt 14000 om ni inte kan fatta detta. Jag köpte iwork för 800... vad blir 13275 + 800.......hmmmm drygt 14000 kanske. Hahahha älskar när andra har fel :elaktflin:

Det var inte datorn det var fel på utan det var routern. En datasnubbe kunde konstatera att routern inte fungerade som den skulle. Jag tycker ändå att PC är bättre än mac så därför sålde jag den. Det var helt enkelt ett impuls köp. Men eftersom jag kan mycket mer om Pc ska jag skruva ihop ett eget projekt.....and don't worry jag kan bygga datorer.... :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo självklar läser jag. Datorn är redan såld för 12 400:-. På applestore kostade allt drygt 14000 om ni inte kan fatta detta. Jag köpte iwork för 800... vad blir 13275 + 800.......hmmmm drygt 14000 kanske. Hahahha älskar när andra har fel  :elaktflin:

Det var inte datorn det var fel på utan det var routern. En datasnubbe kunde konstatera att routern inte fungerade som den skulle. Jag tycker ändå att PC är bättre än mac så därför sålde jag den. Det var helt enkelt ett impuls köp. Men eftersom jag kan mycket mer om Pc ska jag skruva ihop ett eget projekt.....and don't worry jag kan bygga datorer.... :shifty:

393913[/snapback]

 

Routrar kunde du tydligen inget om ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag har lite nya frågor i ämnet.

Har en D-link DI-714P+, en PC går över kabel från routern och en annan PC går trådlöst. Funkar bra så långt. Nu till problemet.

 

Har en MBP, den hittar nätverket som är WEP-krypterat men kan helt enkelt inte koppla upp på nätverket. Kör inget nätverk med servrar utan bara internet. Detta känns som ett ganska enkelt problem men likt förbannat fattar jag inte hur jag ska göra. Kör med dynamisk IP på routern. Vad mer kan jag säga? Det känns helt enkelt som att routern inte tillåter en Mac eftersom det uppenbarligen funkar finfint med trådlöst internet till PC:n. Nån hjälp?

 

Kan ju bara tilläga att jag har hört att D-link inte är särskilt kompatibelt med Mac. Stämmer detta?

 

Och så vill jag gratulera macmaster till den nya PC:n. Hehe. Han verkar vara en skön människa, en sån där som gillar när andra har fel, de gillar vi...Hmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

mm... älskar det.. förresten så är mitt bygge färdigt nu. Core 2 due funkar fin fint. Det gick på 16000:- men det var värt det. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...