Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker en högupplöst bild på en Mini Cooper.


mickefrisk

Rekommendera Poster

Behöver en bild på en Mini Cooper (den nya) som är realistisk i storlek, den ska tryckas i naturlig storlek (80-100dpi räcker dock).

 

Var hittar jag det? Har kikat på photos.com, istockphoto och liknande men hittar ingen som är tillräckligt stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur högupplöst behöver den vara?

Kan ju höra med Masho ifall han vill fotografera min men den är fruktansvärd smutsig för tillfället!

Tänkte tvätta den idag men det regnar ute! :blink:

dom bilder jag har på mini är 1600x1200 eller sämre!

post-7217-1155570672_thumb.jpg

post-7217-1155570686_thumb.jpg

post-7217-1155570700_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur högupplöst behöver den vara?

Kan ju höra med Masho ifall han vill fotografera min men den är fruktansvärd smutsig för tillfället!

Tänkte tvätta den idag men det regnar ute! :blink:

385220[/snapback]

 

Tack, fan vad schysst. Men, jag har tillgång till en Cooper att fota själv ifall jag inte hittar någon bild. Så, tack men nej tack. :)

 

Någonstans måste det väl gå att hitta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någonstans måste det väl gå att hitta?

385225[/snapback]

 

Har du testat att kontakta någon återförsäljare eller tillverkaren? De borde ju ha högupplösta bilder för reklamsyfte som du kanske får köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om den egentligen behöver va i 100dpi i naturlig storlek, är du säker på det? Ska affischen betraktas på en halvmeters avstånd?

 

Om du annars hittar en bild som nästan räcker kan du kanske interpolera upp den lite i photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om den egentligen behöver va i 100dpi i naturlig storlek, är du säker på det? Ska affischen betraktas på en halvmeters avstånd?

 

Om du annars hittar en bild som nästan räcker kan du kanske interpolera upp den lite i photoshop.

385273[/snapback]

 

Den kommer synas nära, så lägre än iaf 80dpi vågar jag inte sänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakta MINI, mini.com, och fråga om du kan få login till deras press-sektion på sidan. Där brukar finnas material.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Kollade lite snabbt men märkte att den bästa bilden på en ny Mini som vi hade var rätt kass. Så mitt tips är också att kontakta generalagenten (eller vad det heter när det handlar om bilar) och fråga dom.

 

Har du en egen Mini så ska du naturligtvis fota den själv. Från en annan bil. Det är enkelt och resultat blir schyst :)

post-10415-1155631550.jpg

post-10415-1155632136.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat www.sxc.hu ? Där finns en massa bilder, oftast gratis. Ibland (de bättre bilderna oftast) kräver bildägaren att du ber om lov att använda bilden, men det brukar räcka med ett e-mail som beskriver vad du ska göra med bilden för att få tillåtelsen. Samtidigt kan man begära en högupplöst bild av "ägaren".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska ha en bild för proffesionellt bruk kan du ringa BMW Sverige och prata med deras "Grafiker" så kanske du kan få inlogg till deras webb, där finns allt.

/c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...