Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Core solo eller Duo?


andreO

Rekommendera Poster

Hej grabbar (och tjejer med för den delen)

 

Jag har en fråga som jag hoppas att någon av er kan svara på.

 

Det är så att jag köpte en mini som jag var väldigt nöjd med.. iofs var det en G4 1.42ghz.. allt gick så bra tills min kära sambo inte ville ha en mac längre.. det slutade iaf med att hon vann kampen (som vanlig :blink: ) och vi köpte en bärbar pc.

 

Nu har det ju kommit en massa Intel macar och jag tänkte därför köpa en mac mini och helt enkelt köra en dualbot eller liknanande.. men dom är ganska dyra för våran extremt pressade budget och jag funderade över att köpa en solo core istället för en dualcore och köpa extra minnen osv separat för att spara pengar.

 

Nu kommer jag till frågan.. duger det att köra winxp och osx på en core solo.. eller är det helt onödigt att köpa en sådan och satsa helt på en core duo?.

Är det stor skillnad i hastighet om man jämför en core solo och en G4 1.42 Ghz?

 

Tacksam för svar om nu frågan gick att förstå :)

 

AndréO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"men dom är ganska dyra för våran extremt pressade budget"

 

Köp en Solo men satsa på mer RAM. 1GB bör du ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Är det stor skillnad i hastighet om man jämför en core solo och en G4 1.42 Ghz?

385095[/snapback]

 

Dubbelt upp. Fyrdubbelt upp för Core Duo.

Mest pga att en G4 är superslö i jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

win kommer att funka lika bra som en pc med samma intelchip i. så det kommer nog funka bra med en solocore med 1GB minne!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsa på Dual Core, många fördelar, RAM kan du alltid uppgradera senare. Hur kan ni tipsa om det långsammare alternativet? 512 MB RAM funkar bra i XP om det är det du tänker köra men mer RAM är ju bra. Satsa på Dual Core!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...