Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacMini <3


Golbez

Rekommendera Poster

Hej!!

 

Jag har nyligen skaffat mig en MacMini 1,66GHz Duo Core. 2GB ram, 100GB hårddisk och lite annat smått och gott :D

 

Det intrycket jag fått av Mac:en hittils är att den är en mycket stabil och användarvänlig maskin med ett litet, snyggt skal =) Men kanske det som jag är mest imponerad över är hur snabb och smidig OS X är jämfört med Windows som jag använde tidigare...

 

Jag har nog aldrig kännt mig såhär nöjd med en dator förrut, nu känns det som att jag vill använda den eftersom allt jag hittils gjort har fungerat utan problem. Jag är helt mållös :D

 

OK, jag har fått en massa mottgångar också, "Öh! Det går ju inte att spela på en Mac" är väl ett av många exempel. Spela... Spela gör man väl framför en TV med kompisarna, eller jag tycker då i alla fall att det är mer socialt och mer underhållande att spela på en TV än en datorskärm. Dessutom så har Mac:en allt och mer än jag kunnat drömma om... Jag som t ex gillar att teckna och arbeta med bilder samt musik så tycker jag Mac:en utför arbetet mycker bättre... Mindre laggningar och mindre "Programet har utfört en förbjuden åtgärd och måste avslutas" rutor som Windows pumpade ut sig med jämna mellanrum.

 

Men i alla fall, min Mac är då här för att stanna och min PC har redan åkt ut ;D

 

Jag är också ny på forumet och ser fram emot en bra tid här :D

Tack //En ny stolt Mac-ägare ;D

 

Och en sak till, jag ber om ursäkt för alla felstavningar och gramatiska fel ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till din nya fina lilla dator! :D

 

Och givetvis... välkommen hit!! Här har vi 24/7 support för att hjälpa dig och din mini genom allehanda bekymmer som kan komma att uppstå. Skulle det visa sig att du inte får några problem alls så är det ändå ganska trevligt att hänga här med oss! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

:D

 

Trevligt att läsa att du är nöjd med ditt köp. Önskar dig välkommen hit och uppmanar dig till att ställa en hel massa frågor här, så att allting blir glasklart för dig, samtidigt som vi lär oss känna dig bättre :)

 

För övrigt; Vad använder du för skärm till din mini?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, jag tror säkert jag kommer att ha det trevligt har. Priest ;D Bra att veta att man kan få hjälp =)

 

Och, artopaakkonen... Jag använder en Samsung SyncMaster 193p Plus skärm... Mycket fin skärm om jag får säga det själv :D Inget är nog bra åt en Mac ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen från mig också, och till ditt goda val av dator.

Köpte själv en Mac Mini i våras och jag har aldrig varit så nöjd innan med ett Macköp :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Min mini har tjänat mig väldigt väl, t.o.m endast med 256MB ram :lol:

 

Nu har jag en Core Duo på G. Kommer ikväll och det ska bli väldigt kul att kunna jobba vidare med design, utan en massa slow-ups hela tiden.

 

Kunde ju ha uppgraderat den gamla minin men...ja, ni vet :P

 

/Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, själv har jag aldrig testat en G processor så jag vet inte riktigt skillnaden mellan dem... förrutom det som står på papprena...

 

Men tack ska ni ha för alla fina kommentarer =) MuAhahahahahahahaa ( ^_^)b

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen i Mac världen !

 

Har själv precis införskaffat en Mac Mini Dual Core. Mest för att jag inte kunde låta bli att skaffa mig en intelbaserad Mac. Trots att jag redan har 2 PPC baserade maskiner redan i form av en iBook och en Power Mac. Är själv supernöjd med valet. Liten och smidig. Passar perfekt ihop med min Platt TV och perfekt som litet media center. + Att jag om jag måste kan köra (Windows,Feodora Core, Solaris 10, SuSe Linux 10.1 och Oracle via Bootcamp och Parallels)

 

Nej, spela PC-spel är nog inte riktigt det minin är tänkt för. Är tillräckligt nöjd med min XBOX 360 där spelen spelas. På Macarna använder jag min kreativa sida istället.

 

/Ulf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...