Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgradera Photoshop till CS


fahrer

Rekommendera Poster

Jag har kört Photoshop 6 under OS9 på min gamla imac. När jag nu vill uppgradera till CS på mac mini funkar inte det gamla photoshop-numret. Någon som varit med om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in och kolla på Adobes hemsida. Där står kraven om vad som krävs för att uppdatera från en version till en annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uttryckte mig lite otydligt, sorry.

 

Installationsprogrammet för CS1 frågar mig efter ett giltigt Photoshop-nummer eftersom det inte finns något Photoshop installerat. När jag anger mitt Photoshop6-nummer (som jag har förvärvat lagligt; tyvärr hittar jag inte själva skivan) får jag svaret att detta inte är giltigt för installationen ifråga. Vadan detta tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förstod jag frågan rätt. :)

Jag tror - så var det sist jag uppdaterade ifall jag kommer ihåg rätt - så ska man ange ett nytt nummer som kommer med den nya skivan, baksidan på CD-asken el på paketet ska numret finnas…

…Fast …nu kanske jag börjar förstå lite mer, vid installationen så frågar han både om det gamla numret plus det nya? Är det så?

Då är jag rädd för att du får ringa Adobe och fråga vad ditt gamla nummer var, de har det ifall du köpt det lagligt. I sämsta fall har de inte informerat dig att du inte kunde uppgradera ett så stort steg på en gång el liknande så det är därför ditt gamla inte funka men nu börjar det bli alldeles för krångligt för min ringa kunskap i ämnet, du får nog ringa dem imorgon. Trevliga tjejer som jobbar där så de löser det nog åt dig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, först anger jag det nya numret, men sedan måste jag ange mitt gamla PS6-nummer eftersom jag har köpt en uppgradering. Tyvärr funkar inte detta, trots att det ska gå med versioner senare än 5.5 enligt viktigt-filen i installeraren.

 

Tack för hjälpen, jag får väl ringa imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Ibland fungerar den inte. Ring oss så kollar vi serienummer och gör en upplåsning om det inte finns några andra alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...