Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Photoshop CS och virtuellt minne


funkyfiat

Rekommendera Poster

Hej!

 

På senaste tiden har det strulat för mig att använda Adobes CS-serie... Har använt både Indesign och Photoshop tidigare utan problem, men plötsligt vill det sig inte längre... Felmeddelandet i Photoshop är: Kunde inte fullfölja din begäran eftersom det virtuella minnet är fullt... Detta efter att jag försökt beskära en bild...

 

Det konstiga är att detta händer helt plötsligt, HD:arna har haft lika mycket/litet utrymme länge... Jag försökte iaf att flytta över det virtuella minnet till den HD där jag har mest utrymme kvar, men det fungerar fortfarande inte... Nån som har varit med om detta och har ett tips på lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

det har blivit precis samma sak på mig, jag har ställt in inställningarna så det virtuella minnet sparas på D:/ där jag har 97 Gig ledigt utrymme, men jag kan knappt göra nånting i photoshop, jag får samma meddelande hela tiden om att disken är full, varför? :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joakimromson

Måste man inte ange storleken för det virtuella minnet också? (i alla fall i windows), så det kanske inte spelar någon roll om man har 200 gb ledigt om man bara tillåter 1 gb att vara virtuellt minne.

 

Har för mig att det är ca 5 gb på min dator nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...