Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bränna musikcd

Bonus

Recommended Posts

När jag försöker bränna musikcd i iTunes på min Intel iMac går det inte längre. Andra typer av cd går dock bra att bränna. Finns det något gratisprogram man kan testa i st f iTunes för att undersöka om det är hårdvarufel? Andra tips någon?

Varför går det inte? vad händer? vad händer inte? felmeddelande?

Inget felmeddelande, det ser ut som om bränningen genomförs problemfritt, men när jag sedan testar skivan i en cd-spelare är det tyst alt brusigt. Jag har provat skivor av flera fabrikat.

Kolla så att inte iTunes är inställt på att bränna MP3-skivor, eller något annat i inställningarna som har blivit fel.

Jag har kollat inställningarna och allt ser helt rätt ut. Dessutom har det fungerat att bränna tidigare.

När du skriver att det fungerar att bränna andra typer av cd menar du då att det går att bränna ex fungerande mp3-cd i itunes eller menar du att det funkar med andra program än itunes?

Bara för att försöka lokalisera problemet.

Och fungerar inte skivorna i datorns cd-spelare heller? Altså kan du spela upp dem i itunes?

Det går bra att bränna exempelvis mp3-skivor i itunes, det är bara ljudcd som krånglar. Dessa går heller inte att spela upp i itunes, det bara brusar. Finns det något annat (gratis)program jag kan testa att bränna med i st f itunes?

Kollade lite på versiontracker, men vet inte om någon av dem är bra eftersom jag har toast själv och den är ju inte gratis. Program

Men det måste ju vara nåt fel med itunes- kanske en ominstallation skulle hjälpa- om du inte redan testat det.

Den här kanske kan va nåt

Hittade programmet Music Man och brände en skiva med det och det gick alldeles utmärkt. Felet ligger således i iTunes. Provar en ominstallation. Tack för tipsen Kabo!

Nu kan jag bara komma på en sak till att testa :)

I bibliotek- preferences finns com.apple.iTunes.plist

Om du slänger den skapas en ny och det händer inget värre än att man får göra om lite inställningar.

Vet inte om den kan påverka bränningen men det kan vara värt att testa.

Nu har jag även provat att slänga filen du föreslog, men det blev inte bättre. Jag får väl leva med Music Man som brännarprogram så länge. Tack för ditt engagemang Kabo!

• 1 month later...

Jag märkte just att det inte är möjligt att kopiera en cd eller göra ett bibliotek av låtar från en audio cd i nyaste iTunes. CD brännar knappen är borta och låtar man försöker kopiera till ett bibliotek finns inte efteråt.

Nu är det så att skivorna jag försöker bränna är mixcd's jag gjort själv som demos. Ej köpta skivor från butik. Jag gillar inte när Apple/M$ agerar poliser och antar att jag kopierar illegalt material :chockadskeptisk::policeman::superirriterad:

• 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...