Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Grafik ?

alle112

Recommended Posts

Går det att få mer minne på grafikkortet ?

marcushedenstrom

Att uppgradera grafikminne i efterhand har aldrig gått på någon bärbar Mac. Ofta stöder själva grafikchipet olika mycket, men har man väl byggt datorn kan det vara kört.

Kom just på att GMA 950 ju är integrerad, och tar av RAM-minnet. Så rent tekniskt borde det gå att tweaka mer minne, om grafikkretsen kan hantera mer än 64 MB.

Hursomhelst ligger det bortom mitt kunskapsområde.

Du har ju en eMac vilket ger ett visst ljus på himmelen. Men för att mörka den en aning igen så e de så att man inte kan byta ut grafikkortet i efterhand på en iMac...

Kolla ditt versionsnummer på eMacen och kolla sedan via Apples supportsidor huruvida du kan uppgradera den...

marcushedenstrom
Du har ju en eMac vilket ger ett visst ljus på himmelen. Men för att mörka den en aning igen så e de så att man inte kan byta ut grafikkortet i efterhand på en iMac...

Kolla ditt versionsnummer på eMacen och kolla sedan via Apples supportsidor huruvida du kan uppgradera den...

384329[/snapback]

Tråden gäller en Macbook.

Tråden gäller en Macbook.

384331[/snapback]

Oki, men det står inte i hans första inlägg och det står att han har en eMac.... så det verkar mer som om det endera är han som uttryckt sig bristfälligt och/eller du som har fel... Men jag har gärna fel :D De e inga problem. jag utgår från den info jag kan utläsa.

Tack för tillrättavisningen.

marcushedenstrom
Oki, men det står inte i hans första inlägg och det står att han har en eMac.... så det verkar mer som om det endera är han som uttryckt sig bristfälligt och/eller du som har fel... Men jag har gärna fel :D  De e inga problem. jag utgår från den info jag kan utläsa.

Tack för tillrättavisningen.

384333[/snapback]

Japps, men rubriken säger Macbook. ^_^^_^

Japps, men rubriken säger Macbook.  ^_^  ^_^

384334[/snapback]

Japp de gör den o de var Macbook jag menade :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...