Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Intel+Logic7?


Svabbarn

Rekommendera Poster

Zup y'all!

 

Jag är en gammal mac användare som planerat att komma tillbaka till den goda sidan efter en mycket lång exil i pc-träsket och blev ofantligt lycklig när jag hittade detta underbara forum! Så nu tänkte jag förorena eran vardag med mina dumma frågor. :whistling:

 

Det jag har i tankarna var förmodligen något i stil med MB1.8 kanske 2.0 ifall man lyckas hosta upp flisen.. men nu är ni nog trötta på min introdution och jag skall komma till frågeri.

 

En av de största frågorna jag snappat upp någonstans var att CD-prollen skulle ha kompabilitetsproblem med ganska många program utgivna innan MB:en och då mitt intresse är mest musikproduktion tänkte jag mestadelen på kärleken Logic 7 pro.

 

(oj vilken lång post det blev bara för att få ut mig något vettigt :blink: )

 

Kommer bli fler dumma frågor emn börjar med den =) tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välkommen till ön med fastmark i ett hav av träsk och förjävelskapelser.

 

grattis o välkommen! jag har precis beställt en MB 1.8 , ^^ min första mac blir det, omg jag hoppas hon är försiktig med mig.

 

nåja, för det första, CD ska nog inte ha problem emd nått, om något så kör den programmen sakta. för att den emulerar via "rosetta" tror jag det heter.

 

Annars finns det redan intel optimerade program, dom har ett, yin yang märke. universal. ofast på hemsidorna eller så.

 

det finns även en med den gamla mac gubben, den e typ PPC , nuförtiden ser man oftast båda, gammal mac PPC och även det ljusblå yin o blå yang, vilket betyder att den kör på båda plattformarna.

 

Men med tiden kommer allt bli intel trimmat o bra! så, det betyder inte att det blir sämre ju längre det går med intel macar ^^

 

gör du bra i ditt köp!! läs lite först om den, den kan bli varm, finns lite problem. men är det verkligen den dator du vill ha så köp den det gjorde jag!

 

kan du vänta, vänta tills sep, o paris expo så kanske dom går ut med att den kommer komma med C2D cpu.

 

annat tips är ta och fixa ram till den ^^ 1Gb +

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh fglömde... logic 7.2 pro verkar köra native på båda.

 

http://www.apple.com/logicpro/

 

heter den crossgrade eller vad är det för nått ? läs där iaf vilken du ska köpa om du köper nu macbooken .. eller för den delen en intelbaserad mac vilket är typ dom senaste.

 

Mycket nöjje!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt i natten svarar jag att de program som är optimeradee för Intel Mac heter Universal Binary eller kort och gott UB och info om detta hittar du Här

 

Vad DC-Prollen är för något vet jag inte och kan därför inte svara på.

 

Logic är numera UB såsom de flesta av Apples egna program. Likaså är Reason 3.0.5 som är ett utmärkt musikprogram likväl som Digital Performer 5.0. Dessa och många fle är redan idag UB. Det enda som släpar ordentligt är Adobe som inte har något av sina proffsprogram klart förrän dom släpper CS3 tidiast under våren nästa år eller framåt hösten.

 

Alla de program som inte är optimerade går utmärkt att köra ändå genom emulatorn "Rosetta" som ör inbyggt i OSX 10.4 Tiger. Detta kräver dock rejält med arbetsminne.

 

Man kan också använda sig av 3 olika euleringsprogram för att köra Windows XP endera genom att boota om eller paralellt med OSX. Det springer dock direkt på cpu´n och Macen slipper emulera en virtuell cpu och detta sparar massor med kraft.

 

Apple har fått ordning på barnsjukdomar och nästa uppgradering av cpu på MacBook kommer att ske sent nästa år... min gissning, eftersom dom skall uppdatera MacBook Pro först, som rullar på samma cpu och hastighet sm MacBooken just nu.

Så sitt inte och vänta på att gräset skall bli grönt... det kommer att komma en coolare modell eller produkt senare i alla fall.

 

Lägg märke till att Apple på MacBooken har gått över till en grafikkrets istället för separat grafikkort... detta tar minne från arbetsminnet, som ytterligare betonar att det är bra med gott om arbetsminne.

 

I övrigt är det en fantastisk maskin :D

 

Lycka till! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...