Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel i Hardware Test, men...


Phreedh

Rekommendera Poster

Skulle installera Boot Camp idag på min Macbook Pro. Har haft den en tid men helt enkelt inte kommit loss att göra det förrän idag då min sambo prompt skulle kolla på friidrott... meh.

 

Hursomhelst, vid partitionering klagade Boot Camp Assistant på min disk och tyckte jag skulle boota från CD. Körde ett hardware test (som jag länge tänkt göra ändå). Fick följande fel:

4SNS/1/40000000: 'Tm0P'

 

Har googlat och letat men inte lyckats hitta nån information utom på italienska! =(

 

Någon som kan hjälpa mig med mer än "ring supporten!"... det SKA jag göra, men inte ikväll.

 

Tack på förhand!

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har googlat och letat men inte lyckats hitta nån information utom på italienska! =(

 

383963[/snapback]

 

På den sidan du refererar till (antar att det är http://www.macitynet.it/forum/archive/inde...2374-p-28.html) är det flera som har haft samma problem, en person säger att han/hon ringde till support och de sa att det verkar vara flera MBP med samma problem och att de undersöker relationen mellan felet och iSight.

Någon på forumet fick rådet att ta ut batteriet och strömsladden och (vad jag förstår) trycka på on-knappen i 5 sekunder... och sedan starta om. Det låter lite märkligt tycker jag. Det är i alla fall flera där som vill lämna tillbaka sina MBP´s...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon på forumet fick rådet att ta ut batteriet och strömsladden och (vad jag förstår) trycka på on-knappen i 5 sekunder... och sedan starta om. Det låter lite märkligt tycker jag. Det är i alla fall flera där som vill lämna tillbaka sina MBP´s...

386502[/snapback]

 

Så gör man för att återställa datorn till de ursprungliga inställningarna.. låter som ett standardsvar för att åtgärda problem när amn inte riktigt vet vad felet beror på :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testet har hittat ett hårdvarufel, enligt mig så är det bara att gå raka vägen till garantiverkstan med felkoden nedskriven och få det åtgärdat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Skulle installera Boot Camp idag på min Macbook Pro. Har haft den en tid men helt enkelt inte kommit loss att göra det förrän idag då min sambo prompt skulle kolla på friidrott... meh.

 

Hursomhelst, vid partitionering klagade Boot Camp Assistant på min disk och tyckte jag skulle boota från CD. Körde ett hardware test (som jag länge tänkt göra ändå). Fick följande fel:

4SNS/1/40000000: 'Tm0P'

 

Har googlat och letat men inte lyckats hitta nån information utom på italienska! =(

 

Någon som kan hjälpa mig med mer än "ring supporten!"... det SKA jag göra, men inte ikväll.

 

Tack på förhand!

/Mattias

383963[/snapback]

 

Exakt vad var det som Boot Camp klagade på dvs vad var det för fel på disken?

 

Hade det någonting med formateringen att göra?

 

I alla fall om du har otur så kan du få krångel med supporten avseende garantin. Läs här:

 

http://www.macpro.se/?cat=65

 

 

:o:byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt vad var det som Boot Camp klagade på dvs vad var det för fel på disken?

 

Hade det någonting med formateringen att göra?

 

I alla fall om du har otur så kan du få krångel med supporten avseende garantin. Läs här:

 

http://www.macpro.se/?cat=65

:o  :byrakrat:

388480[/snapback]

felkoden kom i Apple Hardware Test, inte i ett beta-program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...