Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snygga datorer - Dell är med och leker


cquest

Rekommendera Poster

Visst, apple har fortfarande de läckraste datorerna men dells nya bärbara är inte direkt ful den heller (cool vikfunktion också):

 

Dell XPS M2010

 

Lev väl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...bärbar och bärbar...

 

Vore ju som att påstå att en Macintosh SE/30 var bärbar.

(Hyfsat enkelt flyttbar är väl en mer korrekt benämning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det att det är 7.1-ljud i den? Är det verkligen att räkna med någon surroundupplevelse när högtalarna sitter på nästan samma ställe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det att det är 7.1-ljud i den? Är det verkligen att räkna med någon surroundupplevelse när högtalarna sitter på nästan samma ställe?

383886[/snapback]

 

Snarare att det finns ett ljukort som stöder 7.1-surroundljud...

På Macen finns detta i och med att man har en optisk utgång och stöd för åtminstone 5.1-surroundljud.

 

Ful e den och vem vill konka omkring på en dator som väger minst 8.2Kg eller mer beroende på konfiguration. Fast smaken e som baken. Jag hade hällre lagt 29.000Kr plus på endera att maxa en iMac (Mycket snyggare och faktiskt minst lika portabel) eller att satsa på en MacPro med godis i :lol:

 

Fast vi får väl ge Dell tid på sig att utveckla en design som blir signifikant för företaget på ett annat sätt än det varit och är nu... färglöst och trist... detta är ett litet steg framåt. Dom har tänkt design... i alla fall ordet. OCH se vad det kostar!!!

 

Det kommer alltid PC freaks och säger att bortsett från designen så har mac ingenting mer att erbjuda.... men design KOSTAR och det ser vi i detta fall! :wub::wub::wub:

 

Design och användarvänlighet och omtanke om användaren e vad jag betalar Apple för, annars kunde jag lika görna ha köpt en billig PC!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara for att den inte e "direkt ful" betyder ju knappast att den e snygg. Ser ut som de forsokt leka B&O anno 1996, da hade det kanske varit snyggt, men inte i ar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den er jo ikke stort mer bærbar enn en iMac og et bensinagregat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Den var ju inte alltför jävlig. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant koncept. Men 8,2 kg...?

 

Sen är det konstigt att dom inte visar någon bild när den är ihopfälld?

 

Som sagt, en iMac är smidigare (speciellt med den däringa väskan som var gjord för iMac)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
kolla vikten!! 8,1 kg ! måste ha en vagn me sig :P

383976[/snapback]

 

Fullt bärbar för mig. *spänner musklerna lite*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan Dells hemsida vara så risig fast man knyckt Apples ide´ med flikar...? Klarar de ingenting själva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dyr!!. 28 990:- En 20" iMac är väl 10 000 kr. billigare? Och ungefär morsvarande som 2,0 GHz DELL'en?

Fa'n va' PC e' dyrt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:sick:

 

Med och leker? Usch.

Dessutom har mac inte bara ett trevligt yttre- utan ett riktigt extremt trevlig mjukvarusystem som lyfter upplevelsen rejält!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant koncept. Men 8,2 kg...?

 

Sen är det konstigt att dom inte visar någon bild när den är ihopfälld?

 

Som sagt, en iMac är smidigare (speciellt med den däringa väskan som var gjord för iMac)!

383978[/snapback]

 

Exakt, Jag har en sådan däromga väska... det finns 2 olika märken om jag minns rätt... den jag har heter iLugger och fungerar grymt bra... den gör iMacen faktiskt smärre bärbar. Inte så att jag kan använda den som en bärbar/Powerbook men den e skön att ta med sig och packa upp...

 

Det tar långt mindre än 3 minuter att packa ner och 10 Kg (för 20-tummaren) att kånka på och sedan ännu kortare tid att packa upp. :wub::wub::wub:

 

Dellen såg plottrig ut och för 29.000Kr så får man ganska mycket iMac och många väskor blir det... :whistling:

 

Jag gjorde en Maxning av iMac 20" inklusive Apple Care och Aperture så kom jag upp i 28.000 och jag tror att den piskar Dellen ganksa ordentligt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mister_Mustard

Jag tänkte kommentera det här men det är nog lika bra att avstå. Ganska lustigt dock hur det alltid blir "min farsa är starkare än din" när det skrivs något om en annan tillverkare på det här forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan Dells hemsida vara så risig fast man knyckt Apples ide´ med flikar...? Klarar de ingenting själva?

384039[/snapback]

Ok, jag tar väl betet jag då? ;)

 

Apple är väl knappast bättre än någon annan i det avseendet (stöld av andra koncept och idéer alltså). Jag skulle nästan vilja påstå att de är värre än andra, när de går ut apar sig över Microsoft då de själv är rätt bra på att "låna" av andra de också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag tar väl betet jag då?  ;)

 

Apple är väl knappast bättre än någon annan i det avseendet (stöld av andra koncept och idéer alltså). Jag skulle nästan vilja påstå att de är värre än andra, när de går ut apar sig över Microsoft då de själv är rätt bra på att "låna" av andra de också.

384071[/snapback]

 

Det är ingen hemlis att godtyckligheten i sådana påståenden mella olika "stridande" parter är stor och rättvisa sällan går att få till 100% Men det är ändå trevligt att se Apple presentera en linje med datorer som presterar så fint och har en, i jämförelse, så utsökt design.

 

För en gång skull så befinner sig Apple i 100%-igt slagläge och det är gött att götta sig.

MS får nog ta och passa sig en aning och få fram Vista snart annars kommer dom att kunna tappa en ordentlig del av marknaden och många hårdvarutillverkare kommer att ta ombord OSX på sina burkar för att ha en chans att sälja dom.

 

Detta är mumma för en gammal macare.

 

Alla stjäl av alla, så har det varit i urminnes tider... ta t.ex. Mozart som stal hejvilt av allt han tyckte var bra... helst av sig sjölv förståss men mycket anat lånade han friskt. Han skapade ingenting direkt nytt utan tog det som fanns och förfinade till den yttersta gränsen.

 

Det gäller att ta de genialiteter som man hör omkring sig och sedan implementera det i sin egen stil och förädla den och kalla den sin egen...

 

Välkommen till kreativitetens värld. Copy! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tycker jag att vi lugnar oss lite, först vill jag påpeka att jag inte är PC fanboy. Jag förstår både PC:ns och Macen:s fördelar.

 

Något jag dock hakar upp mig på i denna tråd är alla som klagar på priset på dell datorn. Visst, jag kan hålla med om att den var dyr. Men inte kan ni hävda att apples bärbara datorer är speciellt billiga rent hårdvarumässigt. Så snälla mac fans, ge er inte in och argumentera att man får mer hårdvara för pengarna vi mac köp. Det är en kamp ni inte kan vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare att det finns ett ljukort som stöder 7.1-surroundljud...

383896[/snapback]

Citerat från Dells hemsida:

 

»Dells bioupplevelse

Både på kontoret och på resan erbjuder XPSTM M2010 en strålande bioupplevelse. Njut av 20,1-tums högkvalitativ bild tillsammans med enastående ljudåtergivning som backas upp av åtta inbyggda högtalare och subwoofer. Filmer, TV, video och mer ? XPSTM M2010 skapades, designades och byggdes för att leverera den ultimata mobila multimedieupplevelsen utan kompromisser. Plus dess uppsättning video- och ljudportar som möjliggör en enkel integrering med befintliga multimediefunktioner på kontoret.«

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...