Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

True Blue Environment?


ThomasH

Rekommendera Poster

När jag har Classic igång kan man se i Aktivitetskontroll en process som heter "True Blue Environment". Den tar mycket kraft och segar rejält = otroligt frustrerande.

Hur kan man minimera detta???

 

Processen går ner när man avslutar Classic, så det har med Classic att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket riktigt Classic som körs i den processen. Vad menas med "Mycket kraft"? (Min tar mindre än 1% CPU om jag inte har något Classic-program igång)

Du skulle kanske kolla på dina Tillägg mm i din Systemmapp (den som används av Classic).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Det är det där sabla Maconomy (order-lager-fakt program) som är boven i dramat. True Blue Environment ligger på 90%!!! av processorkraften bara för att programmet är öppet.

Hur ska man åtgärda detta månntro???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Det är det där sabla Maconomy (order-lager-fakt program) som är boven i dramat. True Blue Environment ligger på 90%!!! av processorkraften bara för att programmet är öppet.

Hur ska man åtgärda detta månntro???

383399[/snapback]

Det kan bara programleverantören fixa, tyvärr. De har skrivit programmet på ett klantigt sätt.

 

(Med 99% sannolikhet använder de "GetNextEvent" i stället för "WaitNextEvent", som Apple rekommenderat i åratal.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bara programleverantören fixa, tyvärr. De har skrivit programmet på ett klantigt sätt.

 

(Med 99% sannolikhet använder de "GetNextEvent" i stället för "WaitNextEvent", som Apple rekommenderat i åratal.)

383410[/snapback]

 

Tack.

Då verkar problemet vara inringat i alla fall. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem i ett affärssystem för Mac OS 9 som jag kör i classic. Ligger alltid och tar 100% processorkraft. Skitjobbigt. Dessutom har leverantören lagt ner stödet för skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...