Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte installera min nya EPSON.


razzel

Rekommendera Poster

Även om jag kört de drivrutiner som finns på nätet, går det inte.

Det är en Epson Stylus DX4800

 

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också lite problem när jag installerade min Epson skrivare via airport express. Jag löste det genom att köra ett program som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det heter... Har ingen aning vad programmet gjorde, men efter jag kört det fungerade allt.

 

Tror namnet på programmet finns på forumet. Sök runt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

"Jag ska åka till Gävle men jag kommer jag inte fram. Hjälp mig!"

 

Du måste tala om vad som inte fungerar. Vad är det för dator, OS-version och framför allt var är stoppet? Är det punktering? Missade du bussen? Hamnade du i Gällivare istället? Ligger du utanför kommungränsen med brutet ben? Mer info! :)

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Epson CX5400 och det var inga problem, min dator hittade den direkt.

 

Står det att din din skrivare stöds av Mac OS X?

Om du går in i Verktygsmappen > Skrivarinställningar.

Har du lagt till den där?

 

post-113-1155523778_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså Mac OS X stöder inte alla skrivare. Det visste jag inte. Nä den finns inte där. Piss också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Gå in på Epsons sida för drivrutiner. Jag har hittat länken här:

http://www.epson.com/cgi-bin/Store/support...tform=Macintosh

Där finns en lista över alla versioner av Mac OS till just CX4800. Någon av rutinerna måste passa till skrivaren. Det är bara att leta rätt på den som passar till systemet, ladda ner och installera. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Jasså Mac OS X stöder inte alla skrivare. Det visste jag inte. Nä den finns inte där. Piss också.

385461[/snapback]

 

Tvärtom faktiskt. Det är inte Apple som tillverkar Epsons skrivare, utan Epson som måste välja att utveckla OS X-drivrutiner för sina skrivare. Och Epson har drivrutiner för DX4800.

 

http://esupport.epson-europe.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

På sidan med drivrutiner till Epson-skrivare som Thomas Y länkade till hade inga drivrutiner till CX4800, vilket sidan jag hittade hade. Har razzel möjligen ett Mac OS X äldre än 10.2? I så fall finns det ingen drivrutin som passar, eftersom det är för gammalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
På sidan med drivrutiner till Epson-skrivare som Thomas Y länkade till hade inga drivrutiner till CX4800, vilket sidan jag hittade hade.

386911[/snapback]

 

Stämmer att det inte finns drivare till CX4800 på den adressen. Däremot finns det drivare till DX4800 som razzel använder. :)

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Oj jag hade visst DX4850, men det gör ingen skillnad. Det står att an ska "lägga till". Lägga till den skrivaren alltså. Men det går inte....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Jag sitter också här och försöker installera en Epson DX4850 (på en iMac med intel kärna och Mac OS X 10.4.10). Epson har på deras hemsida (.se) gett ut drivrutiner till den som man får fram efter att ha angett att man har Mac OS X intel, men dom där drivrutinerna fungerar inte för fem öre.

 

Installationen drar igång när man har hämtat och packat upp filen och installationsprogramet kör hela vägen ut. Men - skrivaren är inte installerad och den går inte att lägga till heller (den finns inte i listan).

 

Under Win XP går den dock att köra.

 

Är det någon som har mac och har lyckats få den här skrivaren att fungera?

 

:chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

För Epson skrivare brukar gängse vägen vara att gå via knappen "Fler skrivare..." och i pop-up-menyn välja "EPSON XXX" där XXX är Usb, Firewire, tcp/ip och så vidare beroende på hur man kopplat.

 

Du kan också behöva starta om för att skrivarens existens ska erkännas av OS X. Innan dess syns det inte i några skrivarlistor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...