Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varning för laddare


larslucidor

Rekommendera Poster

Varning för tredjepartsladdare till PowerBook! Min originalladdare från Apple gick sönder relativt fort – den klarade inte att sladden böjdes precis vid den lysande kontakten in i datorn. (Hur ska man undvika det? Gipsa sladden??) Det gick inte att byta ut kontakten så det var bara att leta ny laddare.

 

Apples laddare är ohemult dyra (och vid tillfället dessutom slut), så på Macoteket föreslog de att jag skulle köpa en ”likvärdig” från Macally för 500 pix (billigare, men ända saftigt). Bra tänkte jag till dess jag upptäckte att laddaren inte alls var likvärdig. Den blev brännhet, laddade datorbatteriet långsammare och om batteriet var helt slut gick datorn inte att väcka ur vila förrän efter c:a 5 minuters laddning. Mest mest irriterande var att laddaren slutade fungera efter ett par månader. Jag gick tillbaka till Macoteket som bytte ut laddaren. Samma historia upprepade sig igen och efter 3 månader var laddaren slut och dog.

 

Macoteket gav mig nu pengarna tillbaka och jag köpte åter Apples ohemult dyra – men tydligen den enda som man kan lite på, bortsett från den svaga infästningen av kontakten. Så var ni än gör – var rädda om laddaren till datorn, det blir dyrt och besvärligt om man tvingas byta den!

 

/Lars :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Min macally ICE laddare fungerar utmärkt och lider inte av något av dem syndrom som du beskriver. Kan det inte bara vara måndags ex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min macally ICE laddare fungerar utmärkt och lider inte av något av dem syndrom som du beskriver. Kan det inte bara vara måndags ex?

383175[/snapback]

 

Två måndagsex i rad menar du? I så fall väldigt många felaktiga laddare...statistiskt sett. Hmm...

Har du inte heller problem att väcka datorn när batteriet är helt urladdat? När jag återgick till Apple löste sig nämligen det problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Två måndagsex i rad menar du? I så fall väldigt många felaktiga laddare...statistiskt sett. Hmm...

Har du inte heller problem att väcka datorn när batteriet är helt urladdat? När jag återgick till Apple löste sig nämligen det problemet.

383184[/snapback]

 

 

Noppe den vaknar på ett kick. det är konstigt iallafall, min blir inte så speciellt varm heller, lika varm som min gamla apple laddare blev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Om batteriladdaren inte kan ladda upp batterierna, kan det vara så att laddaren är för svag för de batterier man stoppar i den. Jag försökte med laddaren till en gammal digitalkamera som jag köpte i vintras för en spottstyver. Efter några timmar i vägguttaget, tog jag ut laddaren och testade batterierna i kameran. Ingenting hände. Jag misstänker att laddaren inte orkade ladda upp batterierna som hade kapaciteten 2500 mAh, i mitt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...