Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel på hårddisken


Vega

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag tänkte ta och använda skivverktyget till att kolla att allt står rätt till. Det gick bra att kontrollera och reparera skivbehörigheter, men när jag sen skulle kontrollera hårddisken avslutades kontrollen i förtid.

Den konstaterade att den behövde en "mindre reperation", men avslutades sen.. Det går inte att reparera skivan.

Känns inte helt bra att det är något fel som jag inte kan rå över. Om någon hade några tips tas de emot tacksamt! Jag är helt lost här. Nedan är utskriften i skivverktyget. Disken är en 100GiB Toshiba i en MacBook.

 

Detta var första gången som jag använt skivverktyget. Datorn är 2veckor gammal, och jag har sen dess installerat ett tiotal program.

 

Tack på förhand!

Peter

 

 

 

Kontrollerar enhet ”Macintosh HD”

Kontrollerar HFS Plus-enhet.

Kontrollerar filen Extents Overflow.

Kontrollerar katalogfil.

Kontrollerar filer med flera länkar.

Kontrollerar kataloghierarki.

%)

Kontrollerar filen Utökade attribut.

Kontrollerar enhetens bitmönster.

Kontrollerar information på enheten.

Enhetshuvudet behöver en mindre reparation

Enheten Macintosh HD behöver repareras.

 

Fel: Den underliggande åtgärden avslutades med ett fel

 

 

En HFS-enhet kontrollerades

Enheten behöver repareras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Du kan inte reparera hårddisken du har systemet på, det faller under "såga-av-grenen-du-sitter-på"-principen. Du måste starta från systemskivan som följer med och där köra Skivverktyg. Du kan behöva upprepa detta, principen är att reparera tills den slutar klaga.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Jag spinner vidare på det som Thomas säger. Sätt i din systemskiva och starta om datorn samtidigt som du håller tangenten C nedtryckt. Då kommer du att kunna starta operativsystemet från din systemskiva. Välj där skivverktyg och reparera, och då går det förhoppningsvis bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för hjälpen, ni är guldklimpar! Jag gjorde som ni sa och nu är det klart o disken är okej! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...