Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny Mac mini


alexander_090

Rekommendera Poster

alexander_090

Jag funderar på att köpa en Mac mini 1,66 GHz Intel Core Duo, som främst kommer att användas till musik (Ableton Live, Cubase) och grafisk formgivning (Photoshop, Illustrator, InDesign, etc.).

 

Jag var inne på Mac Buyer's Guide där de avråder från köp av Mac mini i nuläget, eftersom den inte uppdaterats på länge.

 

Hade hoppats på nyheter på mini-fronten under WWDC, men det blev inget av tyvärr... Min fråga är därför: När brukar Apple släppa nya maskiner? Och är det värt att vänta?

 

Självklart är detta helt individuellt, men jag vill gärna ha en så bra dator för pengarna som möjligt och har inte så bra koll på om det florerat några rykten osv. om att det ska släppas något nytt snart...

 

Någon som har goda råd, tips, uppmaningar, etc?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit.

 

Det är ingen som vet när Apple släpper nya datorer.

Så värst gammal är inte den senaste Mac Minin, köpte min i April/Maj.

 

Tror förstås att du hellre skulle välja köpa en iMac 20" för det du beskriver.

Det är bättre prestanda i den datorn. Se bara till att köpa max med RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexander_090

Tack för ditt svar!

 

Har också tittat lite på iMacen, men eftersom det skiljer nästan 8000 kr i pris (om man ska ha 2 gb RAM) så känns Mac minin som ett mer prisvärt alternativ. Jag har redan extern HD, 19" skärm, mus/tangentbord osv, så det känns lite onödigt att betala "dubbelt" för det...

 

Så som jag förstått det så skiljer sig minin från iMacen främst vad gäller tung grafik (spel, 3D, osv) och det är egentligen främst på ljud/musik-delen jag behöver prestanda. Räcker Mac mini till detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

För de grafiska programmen tror jag den nya vassare minimacen kommer duga gott några år framåt för en normalanvändare (ja vad det nu är, men en sån som jag kanske), för musikdelen verkar allting kunna bli för långsamt enl en annan tråd jag just läste men den delen kan jag inget om. Som du skriver har iMacen vassare grafik för spel/3D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då MÅSTE Apple slänga in ett riktigt grafikkort! :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej kör du bara genom en extern FW disk och fläskar på med minne så kommer du bli nöjd med en minimac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...