Jump to content
Just nu i M3-nätverket

FTP-anslutning via Finder med lösenord?

magnus

Recommended Posts

Vet inte om det är jag som har total hjärnsläpp nu, men kommer inte på hur tusan man knappar in sitt användarnamn/lösen när man vill ansluta till en ftp-server direkt i finder (äpple + k). Nu loggas jag som default in som gästanvändare och kan ju då bara läsa filer vilket är ganska meningslöst för mig. Och nej, jag vill inte använda annat ftp-program vid just detta tillfälle.

Så här ser det ut:

post-142-1155117937_thumb.png

Vet inte om det är jag som har total hjärnsläpp nu, men kommer inte på hur tusan man knappar in sitt användarnamn/lösen när man vill ansluta till en ftp-server direkt i finder (äpple + k). Nu loggas jag som default in som gästanvändare och kan ju då bara läsa filer vilket är ganska meningslöst för mig. Och nej, jag vill inte använda annat ftp-program vid just detta tillfälle.

Så här ser det ut:

382963[/snapback]

Inte för att jag testat i Finder, men i en webbläsare skriver man ftp://namn:losen@server.doman

Jag har aldrig lyckats skriva till ftp via Findern. Skitstörigt. Jag är rädd att du måste använda ett annat program.

Thomas Ytterberg

ftp-klienten i Finder är rätt pruppig. Den ska inte klara uppladning heller om jag inte minns fel. Kör själv med Cyberduck. Inga problem med dra-och-släpp till exempel.

//Thomas

ftp-klienten i Finder är rätt pruppig. Den ska inte klara uppladning heller om jag inte minns fel. Kör själv med Cyberduck. Inga problem med dra-och-släpp till exempel.

//Thomas

382990[/snapback]

"pruppig"??? :rolleyes:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...