Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FTP-anslutning via Finder med lösenord?


magnus

Rekommendera Poster

Vet inte om det är jag som har total hjärnsläpp nu, men kommer inte på hur tusan man knappar in sitt användarnamn/lösen när man vill ansluta till en ftp-server direkt i finder (äpple + k). Nu loggas jag som default in som gästanvändare och kan ju då bara läsa filer vilket är ganska meningslöst för mig. Och nej, jag vill inte använda annat ftp-program vid just detta tillfälle.

 

Så här ser det ut:

post-142-1155117937_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är jag som har total hjärnsläpp nu, men kommer inte på hur tusan man knappar in sitt användarnamn/lösen när man vill ansluta till en ftp-server direkt i finder (äpple + k). Nu loggas jag som default in som gästanvändare och kan ju då bara läsa filer vilket är ganska meningslöst för mig. Och nej, jag vill inte använda annat ftp-program vid just detta tillfälle.

 

Så här ser det ut:

382963[/snapback]

Inte för att jag testat i Finder, men i en webbläsare skriver man ftp://namn:losen@server.doman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig lyckats skriva till ftp via Findern. Skitstörigt. Jag är rädd att du måste använda ett annat program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

ftp-klienten i Finder är rätt pruppig. Den ska inte klara uppladning heller om jag inte minns fel. Kör själv med Cyberduck. Inga problem med dra-och-släpp till exempel.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ftp-klienten i Finder är rätt pruppig. Den ska inte klara uppladning heller om jag inte minns fel. Kör själv med Cyberduck. Inga problem med dra-och-släpp till exempel.

 

//Thomas

382990[/snapback]

"pruppig"??? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...