Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ställa in standardprogram för ett särskilt filfor.


geisha

Rekommendera Poster

Hej! Jag upptäckte ett mer eller mindre irriterande problem med ett särskilt program som vi kan kalla för "x". När man hämtar hem en fil i windows med samma program så kan man välja att detta format alltid ska öppnas med programmet. Hur ställer man in detta i os x?

Kan lika bra passa på och fråga hur man ändrar standardprogram för ett visst format.

Tack på förhand!

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markera filen - kringla+i (visa info) - fliken "öppna med" kryssa för "ändra alla" klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, jag får ändra på min fråga lite. Låt oss säga att jag har laddat upp ett skolarbete som jag skrivit, som en torrentfil som jag vill dela med mig med mina vänner. Jag går in på trackern och ska hämta hem min torrentfil för test, hade jag använt firefox så hade en ruta kommit upp "Vad vill du att firefox ska göra med denna fil" tre alternativ kommer upp öppna med,spara till disk,gör detta automatiskt med denna filtyp i fortsättningen. Går det att ställa in en sådan ruta även i safari? Dock provade jag i firefox med mitt os x att ställa in azureus för min torrent, men allt som händer är att den hamnar på skrivbordet. Hade jag gjort samma sak i windows hade den hamnat i Application data/azureus/torrents och sedan öppnats.

Om jag provar att ändra standardprogram (azureus) för mitt skolarbete som numera är omgjord till en torrentfil, så provar jag och dubbelklicka allt som händer är att azureus öppnas men ingen torrentfil öppnas.

 

Tack på förhand!

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra o släpp torrent filen på azureus fönstret o klicka ok. Lär va någon miss i azureus att det bara startas men inte öppnar filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...