Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Släden kommer inte ut!


DaddyMacG

Rekommendera Poster

Hjälp!!

 

Installerade precis en ny DVD-brännare, släden kommer inte ut när jag ejectar den!!!

AAAARRRGGHH!!!!

Vad Göra????

 

Märket är LG, kollade upp den på xlr8 - den ska tydligen funka utan probs, ingen verkar ha haft samma problem som jag har nu...

 

:cry::cry::cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den extern?

Om den är intern kommer skivan ut om du håller ner musknappen när du startar datorn. Håll kvar tills skivan kommer ut. Kanske värt att pröva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade precis en ny DVD-brännare, släden kommer inte ut när jag ejectar den!!!

 

Vad göra???

382836[/snapback]

 

När jag installerade ny brännare så ville inte släden heller komma ut! Löste just mitt problem genom att helt enkelt ta en fil och fila ner någon millimeter på frontens ovansida på släden. Sedan dess så har allt funkat som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en MDD, och när jag installerade en brännare fick jag mecka med fronten för att få ut släden. Tog helt enkelt bort plasten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trixet är inte att meka med MDD utan det är fronten på släden man får ta och pilla bort. Spetsig kniv eller liten mejsel, plastfronten är påknäppt på släden så den lossnar lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trixet är inte att meka med MDD utan det är fronten på släden man får ta och pilla bort. Spetsig kniv eller liten mejsel, plastfronten är påknäppt på släden så den lossnar lätt.

382902[/snapback]

just det. Fronten på släden borde jag skrivit i mitt inlägg! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälp!!

 

Installerade precis en ny DVD-brännare, släden kommer inte ut när jag ejectar den!!!

AAAARRRGGHH!!!!

Vad Göra????

 

Märket är LG, kollade upp den på xlr8 - den ska tydligen funka utan probs, ingen verkar ha haft samma problem som jag har nu...

 

:cry:  :cry:  :cry:

382836[/snapback]

Jag installerade för tre månader sen en Pioneer 110, köpt på Macoteket, där ingen

nämnde något om något. När jag tog ur den förra original-brännaren Pioneer 108

såg jag att den saknade lock över slädens utgångsöppning och att där ejectknappen suttit var ett tomt hål. Jag ringde Mac centralt i Sundbyberg

och frågade om jag skulle dra ut knappen. Nej det skulle jag inte försöka med. Däremot måste jag ta bort brännarens eget lock framför släden - annars skulle det locket komma i kläm innanför chassiet och det skulle inte funka. - Lirka loss den, eller? frågade jag. - Om inte annat får du bryta

loss den,sa dom. Jag bröt loss den med öppningen nedåt, så ev flisor skulle falla ut.

Det kändes något dramatiskt men med en bra flacktång bröt jag loss locket. Och monterade in.

Sen , monterade in härligheten. Varpå allt fungerade perfekt. Hur det ligger till med beträffande

din LG vet jag inte. Men så här var det för mig.

Hälsar Explorer från PowerMac:en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövdes inget annat än handkraft. Fronten är fortfarande hel och det skulle vara möjligt att sätta tillbaka den om det skulle behövas någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...