Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Notify


matsrosen

Rekommendera Poster

Hej, jag har tidigare använt Novells Groupvise till PC. Där finns en supersmidig liten funktion som heter "Notify" Vilken söker av om nya mail inkommit. Då poppar den upp och man kan lägga in ljud som skall spelas upp som uppmärksamhets signal etc.

 

 

Finns det något liknande till Mail eller någon annan klient för OS X Tiger?

 

Hoppas någon kan hjälpa mig. MVH /Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur programmet du nämner fungerar, men jag har Mail inställt att titta efter epost varje minut och har ny epost inkommit hörs ett trevligt pling. (Ställs in under Inställningar/Allmänt i Mail.) Du kan även göra regler och t ex ha olika ljud för epost från olika personer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan också gå in i Mail/Inställningar/Regler.

Skapa en ny regel för "alla villkor", "alla brev", åtgärd: "animera symbol i Dock".

 

Så får du en hoppande Mailsymbol i Dock när du får nytt mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, ni vill ha ett pop-up-fönster? Usch för pop-ups, jag tycker det räcker fint med ett pling och att Mail-ikonen hoppar i dockan. ^_^

 

(I Entourage har jag för mig att man får ett mini-fönster som bara visar sig några sekunder i ena nedre hörnet, där ser man avsändare och rubrik på emailet om jag minns rätt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har ett trevligt program som flashar upp en transparent liten ruta med nya mail över alla andra fönster. Det fungerar även om man använder flera arbetsytor. Toppenbra!

Det heter Mail.appetizer Updater.app och finns att ladda på Versiontracker.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...