Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

64bits Core2Duo i Macbook till jul?


aermartin

Rekommendera Poster

Bridge the Generation Gap

 

Now that the entire operating system is 64-bit, you can take full advantage of the Xeon chip in Mac Pro and Xserve. You get more processing power at up to 3.0GHz, without limiting your programs to command-line applications, servers and computation engines. From G3 to Xeon, from MacBook to Xserve, there is just one Leopard.

 

[saxat från applestore.se]

 

Men, vadhän. Macbook idag kör Core Duo som är enbart 32bits, C2D är 64bits (=

Kommer Macbook få en C2D lagom till releasen av Leopard ? mest troligen.

 

Min gissning är att detta är "one more thing" hypen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bridge the Generation Gap

 

Now that the entire operating system is 64-bit, you can take full advantage of the Xeon chip in Mac Pro and Xserve. You get more processing power at up to 3.0GHz, without limiting your programs to command-line applications, servers and computation engines. From G3 to Xeon, from MacBook to Xserve, there is just one Leopard.

 

[saxat från applestore.se]

 

Men, vadhän. Macbook idag kör Core Duo som är enbart 32bits, C2D är 64bits (=

Kommer Macbook få en C2D lagom till releasen av Leopard ? mest troligen.

 

Min gissning är att detta är "one more thing" hypen.

382537[/snapback]

 

 

Om du läser och översätter rätt. Så står det inget om att MacBook ska bli 64-Bitars. Utan att Leoparden stöder 64-Bitar fullt ut. Och att Leoparden klarar G3 till Xeon. Samt att till MacBook till Xserve finns det bara en Leopard. Med andra ord Leopard (10.5) stöder både 32-Bitar och 64-Bitar... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja ... J*vlar du har rätt (= jag läser det jag vill se.

hm såklart, den bryggar macbook o xserve. nåja

drömma kan man (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen kommer vi att få se MacBook Pro med core2duo processorer snart men MacBooken och iMacen kommer att få vänta minst till ngn gång i vår innan uppdateringen sker. Detta är naturligt och hänger samman med en bra uppgraderingsrytm i företagets produkter. Om man skulle uppdatera produktlinjen alltför snabbt finns det ingen tillförlitlighet och kontinuitet. Detta är mycket viktigt och att se till att systemet fungerar över hela linjen.

 

Dom har redan lyckats sjösätta hela Intelbytet på långt mindre än ett år.... Imponerande!!!

 

Ta de lugnt. Det e som vanligt. Om man vill ha en dator så skall man köpa en... inte vänta på nästa release för då får man vänta i evigheter... det dyker alltid upp en coolare produkt lite längre fram!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... det dyker alltid upp en coolare produkt lite längre fram!

382553[/snapback]

I macbooks fall är ju en svalare produkt i stort sätt nödvändig, om jag förstått saken rätt? :P

 

/ JwS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehee , aa.. fast jag tror det har löst sig, inte så många nya trådar

var dom klagar på värmen eller missfärgning nåmer, tror dom seriöst

har fixat till macbooksen,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehee , aa.. fast jag tror det har löst sig, inte så många nya trådar

var dom klagar på värmen eller missfärgning nåmer, tror dom seriöst

har fixat till macbooksen,

382773[/snapback]

Det tror seriöst inte jag. ;) Det är väl alltid så i början med nya produkter att man hittar fel och brister. Värmen vet jag inte hur de skulle ha fixat utan att någon har noterat det. Missfärgningen tror jag inte heller de har fixat, det skedde nog bara på ett ytterst få exemplar.

 

Fast det skulle inte skada om de kunde fixa fläkten i macbooken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Bridge the Generation Gap

 

Now that the entire operating system is 64-bit, you can take full advantage of the Xeon chip in Mac Pro and Xserve. You get more processing power at up to 3.0GHz, without limiting your programs to command-line applications, servers and computation engines. From G3 to Xeon, from MacBook to Xserve, there is just one Leopard.

 

[saxat från applestore.se]

 

Men, vadhän. Macbook idag kör Core Duo som är enbart 32bits, C2D är 64bits (=

Kommer Macbook få en C2D lagom till releasen av Leopard ? mest troligen.

 

Min gissning är att detta är "one more thing" hypen.

382537[/snapback]

 

Jag lånar tråden: Det som jag tycker låter bra är att leopard kommer att stödja G3an. Det har varit väldigt mycket spekulationer kring huruvida det skulle finnas stöd eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lånar tråden: Det som jag tycker låter bra är att leopard kommer att stödja G3an. Det har varit väldigt mycket spekulationer kring huruvida det skulle finnas stöd eller ej.

382847[/snapback]

 

 

Dock inte alla G3or. De långsamaste klarar bara 10.3.9 typ iMac 233 MHz. Så frågan är var kommer gränsen att gå. iMac 400 MHz kan köra Tiger men inte iMac 350 MHz. Misstänker att ribban kommer att höjas för att köra Leopard... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock inte alla G3or. De långsamaste klarar bara 10.3.9 typ iMac 233 MHz. Så frågan är var kommer gränsen att gå. iMac 400 MHz kan köra Tiger men inte iMac 350 MHz. Misstänker att ribban kommer att höjas för att köra Leopard... B)

382852[/snapback]

Kraven för Leopard kommer att vara samma som för Tiger, dvs minst en G3 med DVD-spelare och Firewire-port.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe angående Macbooksen äre fler som är lite , oroliga. jag har varit in på apple center i luleå 2 ggr,

 

senast hade deras skylt ex suckat! helt omotiverat, går inte igång bara. Låter som logicboard har pajjat.

 

Men han sa sen lite, oroligt. "och vi har precis fått in våran order på tvåhundra stycken sådana ... "

 

Men får jag en som missfärgar eller, har fel skickar jag in på direkten efter en ny eller att dom bygger om min, det skippar.. ska göra backups flitigt i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMacen kommer att få vänta minst till ngn gång i vår innan uppdateringen sker. Detta är naturligt och hänger samman med en bra uppgraderingsrytm i företagets produkter. Om man skulle uppdatera produktlinjen alltför snabbt finns det ingen tillförlitlighet och kontinuitet.

Ny iMac i vår? En tidigare uppdatering vore annars för snabb? Inte en chans att Apple skulle vänta till mars med att uppdatera iMac. Intel-iMac kom 10 jan 06. Den har redan 7 mån på nacken. Med den takt Intel spottar ur sig processorer tror du Apple skulle vänta 14 mån med en uppdatering och under tiden försöka att sälja gammal skåpmat? Till våren kommer ju ännu en uppdaterung av Core Duo-arkitekturen och då är den nuvarande Core 2 Duo gammal för att inte tala om Core Duo som sitter i iMac. Jag tror på ny iMac nästa månnad. Hoppas jag inte är för OT.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror på en ny iMac i september, på parix expo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm jag kan säga så här, ministat 2 säger att min prolle är i 16-21*C vid idle användning alltså, typ.. surfa, chatta o.s.v.

 

den har varit uppe i 50-60grader när jag uppdaterade, för då arbetade väll både CPU o HDD kraftigt.. + jag hae nät agg power, den verkar bli mkt varmare då.

 

men annars är jag grymt nöjd med min macbook, 64 bit kvittar för mig ^^kommer ändå inte redigera filmer direkt.

 

däremot kommer jag jobba med photoshop o illustrator rätt mkt, där vore det fint med CPU power, men dubbla 1.8ghz räcker bra höhöhö. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej,!! intressant artikel.

 

att yonah inte var så långt efter, men jag tror merom kommer få en boost när allt börjar bli 64bits ..

sen en till grej, undra va jag har för CPU i min macbook? om det är en av dom så att det går att byta ut till merom..

 

kanske gör det i framtiden ^^. fast då går garantin ut )= så.. äsch vafan jag klarar mig bra CD processorn,.. allt smider på hitils ^^.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att yonah inte var så långt efter, men jag tror merom kommer få en boost när allt börjar bli 64bits ..

sen en till grej, undra va jag har för CPU i min macbook? om det är en av dom så att det går att byta ut till merom..

 

Tyvärr är alla processorer i de bärbara Mac,arna fastlödda så det blir svårt att byta ut dom om man nu inte är otroligt händig med en lödkolv och har nerver av titan...

 

Inget som jag rekommenderar iallafall. Ska man ha en uppgraderingsbar Mac får man köpa en stationär. Alla Apples stationära (vet dock inte med 100% säkerhet ang Mac Pro än) går att byta processor i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, minns inte var jag läste det, men någonstans stod det att Merom var varmare än Yonah...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...