Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmar


thåström

Rekommendera Poster

Jag har sett att iMac Intel 20" och Apple's egna 20"are har samma upplösning .. har skärmarna likadan med översikt och sånt då. Är det någon som vet att dom har det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Det verkar skilja en del.

 

iMacens 20tumare har följande specifikationer:

 

Betraktningsvinkel:

170° horisontellt

170° vertikalt

Ljusstyrka:

280 cd/m

Kontrast:

800:1

 

Cinema displayen har:

 

Betraktningsvinkel:

178° horisontellt

178° vertikalt

Ljusstyrka:

250 cd/m²

Kontrast:

400:1

 

Det är alltså inte samma skärm...

 

redigering: felstav

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar Apple Cinema Display på mac minin ?

382758[/snapback]

Självklart, inte hade Apple sålt en dator som dom inte har en skärm till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Fungerar Apple Cinema Display på mac minin ?

382758[/snapback]

 

Saxat från apple.se:

 

DVI-videoutgång med stöd för digitala upplösningar upp till 1920 x 1200 bildpunkter, stöder 20-tums Apple Cinema Display och 23-tums Apple Cinema HD Display, stöder koherenta digitala bildskärmar på upp till 154 MHz, stöder ickekoherenta digitala bildskärmar på upp till 135 MHz

 

Minin klarar alltså av att driva apples 23tumsskärm (som har blivit lika billig som 20tummaren var för ett tag sedan :wub::wub: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Jag passar på att flika in att skärmarna har blivit bättre nu efter prissänkningen. Applestore var lite sena med att uppdatera informationen.

 

De nya spesikfikationerna är:

700:1 i kontrast

och 300 cd/m² i ljusstyrka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg
Jag passar på att flika in att skärmarna har blivit bättre nu efter prissänkningen. Applestore var lite sena med att uppdatera informationen.

 

De nya spesikfikationerna är:

700:1 i kontrast

och 300 cd/m² i ljusstyrka

383177[/snapback]

Men jag tycker inte det är värt pengarna... Alltså typ 17 ms responstid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Men jag tycker inte det är värt pengarna... Alltså typ 17 ms responstid!

383188[/snapback]

 

14 ms. Låg fördröjning har blivit ett försäljningsknep bland skärmar. Egentligen spelar det ingen roll vid vanligt bruk så länge fördröjningen inte överstiger 25-30 ms. För då kan man märka något om man verkligen försöker se det. Att betala flera tusenlappar extra för att få 2-3ms fördröjning är alltså bara idioti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Dessutom, vad jag har förstått, så har dom supersnabba skärmarna inte alls lika bra bildkvalitet som dom "slöare" skärmarna.

 

Inte så konstigt egentligen så dom snabbare brukar oftast vara rätt så billiga med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag passar på att flika in att skärmarna har blivit bättre nu efter prissänkningen. Applestore var lite sena med att uppdatera informationen.

 

De nya spesikfikationerna är:

700:1 i kontrast

och 300 cd/m² i ljusstyrka

 

 

 

Så är detta bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen
Så är detta bra?

383233[/snapback]

 

Sådana spec. säger ingenting. Bildåtergivningen kan vara hur kass som helst trots vad siffrorna säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples skärmar är bra!

 

Finns säkert något billigare alternativ för den som letar. Men Apples är ett säkert köp som dessutom håller sig bra i pris den dag du ska sälja. Sen finns det inga snyggare skärmar heller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste passa på och fråga dig thåström angående din skärm, fast det inte hör till tråden.

Om inte jag mins fel så har vi två likadana skärmar, har du någon problem med färgerna? Sitter här och försöker få till kalibreringen, men tycker att jag får fram lite skuma nyanser. har du någon schysst profil som du kan dela med dig?

 

http://images-eu.amazon.com/images/P/B000B...03.LZZZZZZZ.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bildåtergivningen kan vara hur kass som helst trots vad siffrorna säger.

383613[/snapback]

Jajamen. Om inte skärmbilden och specifikationerna stämmer överens är det skärmbilden som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...