Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Pro är här!!


Carlis

Rekommendera Poster

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Goda nyheter! :w00t:

 

Jag fick precis ett mail från Apple som meddelade att prissänkningen på ATI-kortet kommer min beställning till godo. En välkommen överraskning, minst sagt. :yeahbaby::skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goda nyheter!  :w00t:

 

Jag fick precis ett mail från Apple som meddelade att prissänkningen på ATI-kortet kommer min beställning till godo. En välkommen överraskning, minst sagt.  :yeahbaby:  :skondans:

393211[/snapback]

Det är alltid trevligt att då och då lyckas med tajmingen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu mer goda nyheter! :w00t:

 

Enligt Applestore var det beräknade leveransdatumet "senast 21 september", men alldeles nyss fick jag en bekräftelse att min Mac Pro har skickats idag den 7 september. Med lite tur bör den komma i slutet på nästa vecka! :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har ju aldrig vart vidare världsledande med att ge oss "teknik" direk, kom väl med DVD-brännare som standard på alla modeller from typ maj i år.

382870[/snapback]

 

Vadå? Apple var ju den första tillverkaren som hade modeller med Superdrive - DVD-R/RW bränning. Det var standard på toppmodellerna i de olika modellserierna. Detta hände ju för flera år sen.. Ett par år före konkurrenterna. De tog Pioneers enhet direkt när den hade släppts och så var de först. Det är fortfarande så att det är standard i toppmodellerna, men Superdriven hanterar nu även +R/RW. I de billigare modellerna är det CD-R/RW som gäller.

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore intressant att höra hur rapp den är mot G5an

 

Imovie iDVD Garageband mfl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär!

 

Nu är min nya Mac Pro helt klar för allt jag vill slänga in på den.

 

Enda problemet än så länge är att min Windowsskiva jag pillade ihop (måste skapa en custonskiva för Mac Pro för att komma runt ett problem i Windows) inte installerade ett korrekt system utan hängde sig vid uppstart :-/

 

Nåja, som Mac fungerar datorn alldeles utmärkt!

 

Kan inte mäta hur snabb den är för än så länge har jag inte sett något som slöar ner den :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Min Mac Pro verkar ha fastnat i en hubb i Arnhem. Har inte kommit nån vart sen igår morse ser det ut som. :fundersam:

 

Details:- 2 Oct 2006, 06:27, Arnhem Hub, CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT POINT

Details:- 2 Oct 2006, 06:23, Arnhem Hub, CONSIGNMENT PASSED THROUGH TRANSIT POINT

Details:- 1 Oct 2006, 02:48, Northampton Hub, CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT POINT

Details:- 29 Sep 2006, 20:20, Cork, SHIPPED FROM ORIGINATING DEPOT

Details:- 29 Sep 2006, 19:30, Cork, CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT POINT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så otroligt stor skillnad det är med min nya dator! :w00t:

 

Har mest surfat än så länge. Men man hinner ju knappt klicka på en länk så är sidan uppe! Tugga med Netscape är som tur ett minne blott. ^_^

 

Tyst så in i bomben är den också. Tror inte fläktarna rör sig överhuvudtaget vid låg belastning. Väldigt låg aktivitet i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyst så in i bomben är den också. Tror inte fläktarna rör sig överhuvudtaget vid låg belastning. Väldigt låg aktivitet i alla fall.

Jag håller med dig. Jag tycker den är väldigt tyst. I.a.f. jmfrt. med min vindtunnel-G4. Det känns verkligen som om man inte hinner reagera innan det mesta är klart.

Fick min för dryga två veckor sedan nu och är riktigt nöjd. Dualbootar MacOs X och Win XP för att kunna spela vissa spel och stortrivs. Datorn är helt enkelt för j**la snabb... Jag kör på den varianten som har XT-grafikkortet med. Allt flyter så snabbt så.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...