Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WWDC Live!


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

marcushedenstrom
Leopard-presentationen hade ingen större woweffekt direkt... :(

382403[/snapback]

 

Härom måste jag invända. Jag tycker det verkar som om det kommer mycket nytt, och då vet vi inte ens vad de inte visade ("Top secret"). Jag längtar efter Leopard!!!! :w00t::w00t:

 

Framför allt Spaces, Time machine, och nya iChat ska bli spännande att testa. Och så det där web clip och widget-skaparen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar
daniel_hejhopp

Nu vaknade nog alla slöa amerikaner, för nu kan jag inte se på keynoten längre :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är klockan mitt i natten för jänkarna. Dra igång keynoten och njut :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är klockan mitt i natten för jänkarna. Dra igång keynoten och njut  :D

382486[/snapback]

Funkar inte endå! :P

 

Jag börjar bli lite orolig över Steve. Han ser verkligen inte frisk ut :( Och han inte visade sig så mycket på keynoten gör inte saken bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härom måste jag invända. Jag tycker det verkar som om det kommer mycket nytt, och då vet vi inte ens vad de inte visade ("Top secret"). Jag längtar efter Leopard!!!!  :w00t:  :w00t:

 

Framför allt Spaces, Time machine, och nya iChat ska bli spännande att testa. Och så det där web clip och widget-skaparen.

382459[/snapback]

 

Spaces, inget nytt som skiljer det ifrån mängden av andra desktop managers.

Dashcode, nåja, det hade man ju redan sett :P Time Machine är nog trevligt, men scenariot med försvunna filer har aldrig hänt mig och backup sköter jag ändå på viktiga filer.

 

Jag hoppas på Top Secret-funktionerna är mer lämpliga att hänga i julgranen. Kommer det exempelvis inte en ny Finder blir jag riktigt besviken, den är riktigt usel för närvarande. Men, det är ett bra tag kvar till release :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst har värstingmacen blivit billigare. Förra gången Quaden kom landade priset på 250.000 om man kryssade i allt. Nu blev det "bara" 175.000:-...................................................... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju samma gamla minimac fortfarande. :(

382496[/snapback]

Att Mac mini, iMac, och MacBook inte uppdaterades var inte så märkligt. WWDC är riktad mot proffsmarknaden, och inte mot konsumentdito.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktigt trevlig grej som inte nämndes är att Rails kommer skeppa med Leopard! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det ska bara vara å installera. Jag väntar också på att MacBook rev B ska släppas, nån som hört nåt?

382377[/snapback]

 

Folk har sagt att dom har köpt Macbook v2.0 redan i andra trådar. Så jag antar den skeppas redan nu! , asså om ni menar typ samma konf som förut , bara fixad plast och den överhettas inte lika mycket..

 

så verkar den finnas redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parix Expo typ, i sept/okt. Men jag fruktar att macbook o andra konsument prylar som iPod inte kommer updateras förän till jul.

 

elakt, "holliday" ryckte. Men thanksgiving, är i oktober!, dom kan även syfta på thanksgiving som är en rätt stor holiday i staterna.

 

Maybe then, jag måste dock köpa redan nu i aug, macbooken täcker alla mina krav. Man får väll ta och "voida" garantin i framtiden o pillra dit en C2D Merom.

 

Fan va grym Mac Pro verkar, dåligt namn dock! Monster Mac hade varit passande.

 

16gb ram, 4 grafikkort, 2TB hårddisk. asså vad är den! en server, en grym spelutvecklar dator.

 

Sen om man tar det sista i åtanke, med parallells kommer det bli typ, utvecklar burken nr 1. Kan köra Linux, OSX , Windows typ parallellt och bara switcha och se hur det funkar på alla 3 plattformar.

 

Hoppas detta kommer leda till att folk börjar göra mer spel native till linux o os x!

 

Inte för att jag vill ha, men ibland kan det vara skoj att pröva på nya demo's o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

One more thing, va tror ni om ni får spekulera att det är ?

 

jag , gissar på att med tanke på va dom sa om leopard att den kommer köra 64 bit och 32 bit apps, utan att emulera!

 

så kommer one more thing vara att, alla Mac datorer nu får 64bits processorer och kliver in i 64bits tidseran.

 

inget kommer emuleras, utan rena 64bits program kommer finnas parallellt med utdöende 32bitars.

 

Då menar jag allt, mac mini, macbook o.s.v. Och det borde göra att Macbooks o.s.v updateras med en C2D till , jul&Nyår, ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det GJORT för 64-bitars processorer så att jag inte kan ha leopard på min g4:a mini eller är det bara stöd för 64-bitars processor?

Kommer det komma funktioner som inte funkar  på andra macar äm dem med 64 bitars processor? :cry:

382252[/snapback]

PowerMac G5 var/är också 64-bitars, men de andra G3/G4/G5 var/är 32-bitars. Intel-Macar släppta tidigare är 32-bitars. På alla dessa datorer kör man Tiger. Det vore idiotiskt av Apple att släppa ett OS som bara funkar på en bråkdel av de datorer som finns. Du kan därmed säkert köra Leopard på din Mac med G4/G5/Intel. Mer tveksamt med G3; har inte sett något om detta.

 

Det kommer alltid att finnas funktioner som bara funkar på värsting-hårdvara. (Annars kunde man inte sälja sådana datorer). Ett exempel är just 64-bitar som i sin tur innebär stöd för mer än 2-3GB RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mister_Mustard
elakt, "holliday" ryckte. Men thanksgiving, är i oktober!, dom kan även syfta på thanksgiving som är en rätt stor holiday i staterna.

382531[/snapback]

 

Om man talar om holiday i bestämd form brukar det vara julen som avses. Man får nämligen inte tala om jul längre i staterna om man ska vara politiskt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte lite lustigt att Apple hånar Windows Vista för att vara copycats.

Inget av det de visade upp var nytt, förutom Core Animation då.

 

Några exempel:

Spaces - "An intuitive new way to group applications required for a given task". Ah jo, det var inovativt och nytt när *nix kom med det för flera år sedan.

Mail - RSS, mallar, to-dos, mail anteckningar, osv. Outlook Express anyone!? Inget nytt.

Spotlight - Nätverkssökning (wohoo?) och previews (Vista)

Dashboard - Synkning mellan flera datorer via .Mac det enda som är nytt, kul...

 

När jag såg bannern Introducing Vista 2.0 så tänkte jag mig något nytt och inovativt. Men tji fick jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mister_Mustard
Spaces - "An intuitive new way to group applications required for a given task". Ah jo, det var inovativt och nytt när *nix kom med det för flera år sedan.

382592[/snapback]

 

Jo det är fan löjligt. Det finns väl redan att ladda ner till OSX, även Microsoft har ett program som gör samma sak i Windows som man kan ladda ner gratis från deras hemsida och det har funnits i minst fem år. I den riktiga datorvärlden har det säkert funnits i 15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Time machine.

Kan nån förklara var alla dessa säkerhetskopior lagras? Måste bli enorma mängder av kopior efter ett par år som ju måste ta väldigt stor plats, eller...?

Har de kanske gömt en gigantisk extrahårddisk nånstans? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Time machine.

Kan nån förklara var alla dessa säkerhetskopior lagras? Måste bli enorma mängder av kopior efter ett par år som ju måste ta väldigt stor plats, eller...?

Har de kanske gömt en gigantisk extrahårddisk nånstans? :P

382616[/snapback]

 

Det lagras på en extern hårddisk eller till en server. Det är alltså förmodligen inte en konsumentgrej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Spaces, inget nytt som skiljer det ifrån mängden av andra desktop managers.

 

382517[/snapback]

 

Det finns en viktig och oslagbar skillnad: Det är Apple som gör Spaces och då kommer det att fungera bättre, uppdateras automatiskt och inte riskera kraschar och buggar vid nya uppdateringar. Problem som annars tycks drabbas användare av tredjepartslösningar titt som tätt. Istället för att börja bråka när du uppdaterar till OS X 10.5.1 kommer det ingå i OS X 10.5.1. :)

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Daniel. Överflödigt för mig ser det ut som, har mina grejer ordnat i mappar… :)

 

Undrar om egentligen något OS framöver kommer kunna presentera något nytt som är värdefullt, verkar bara hitta på mer å mer lull-lull…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Undrar om egentligen något OS framöver kommer kunna presentera något nytt som är värdefullt, verkar bara hitta på mer å mer lull-lull…

382666[/snapback]

 

Nja, jag ser ett användningsområde för spaces. Dels behöver man inte dubbla 30-tumsskärmar om man gör flera saker samtidigt och dels kan man ha VmWare/parallels i en ruta och mac os i resten. Jag tror att väldigt många kommer att ha nytta av funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HÄRLIGT... Metallica är på väg in på ITMS... såg det skymta fram på filmen om Leopard.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...