Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får inget grepp på Mac OS X gränssnitt


MacAlex

Rekommendera Poster

Japp Onyx är bra faktiskt. Ok, tack för alla tips! :D Faktiskt skönare när dockan är på högra sidan, då kan man ha fullt fönster på resten av utrymmet.

 

Jonte vad är det du har för program där uppe i menyraden? (Vet batteriprogrammet) :P Hur får du linjer sådär i docken?

382827[/snapback]

Det enda som inte är Apple uppe i menyn är Salling Clicker för att styra musiken från mobilen.

Linjerna var nåt jag ladda ner som hette "Dock Separators". Det är program som inte gör nånting när man startar dom, bara avslutas igen. Sen har dom satt på diverse iconer. Ful lösning, men det blir någilunda bra resultat.

 

hm, rätt snyggt med nån sorts "startmeny" där i dockan ändå.. jag kanske ska sortera upp programmappen ändå och haka på.. :P

382823[/snapback]

Du bör inte flytta programmen från programmappen, gör alias till dom och sortera aliasen istället. Annars funkar inte programuppdateringsfunktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Lägg programmen du använder nästan dagligen i dockan. Gör en mapp i programmappen eller ditt hus och döp den till typ snabbstart eller nåt. Här lägger du alias till alla program du använder typ varje vecka. Du kan dela upp dom i grupper om du vill. Se till att den här mappens innehåll har kolumner.

 

382810[/snapback]

 

En programmapp i dockan borde nästan vara standard. Jag har sorterat lite i programmappen och lagt in hela i dockan. Nackdelen är att alla program inte automatiskt uppdateras via programuppdateringen, men fördelen, vilken för mig är mycket större än nackdelen, är att jag kommer åt alla program snabbt.

 

post-7816-1155323169.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som inte är Apple uppe i menyn är Salling Clicker för att styra musiken från mobilen.

Linjerna var nåt jag ladda ner som hette "Dock Separators". Det är program som inte gör nånting när man startar dom, bara avslutas igen. Sen har dom satt på diverse iconer. Ful lösning, men det blir någilunda bra resultat.

Du bör inte flytta programmen från programmappen, gör alias till dom och sortera aliasen istället. Annars funkar inte programuppdateringsfunktioner.

383985[/snapback]

Sortera alias till programmen istället så fungerar programuppdateringen. Gjorde som du förut och fick två versioner av alla appe-program och till slut visste jag varken ut eller in. helknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...