Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AppleCare


aermartin

Rekommendera Poster

Inte just den, uppenbarligen.

Det var mer för att visa ett ungefärligt pris...

Men ta en titt på ebay, de finns MÅNGA Apple Care till salu, inga problem att hitta en som vill skicka en kod till sverige.

 

 

Jo det gick hur bra som helst, var lite krångligt på eBay, då jag inte handlat där innan, men som sagt, kom igenom och betalade 1055:- för min AppleCare för MacBook, redan ringt Apple och registrering är klar,

skrivit om det på annat ställe ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt spontana svar skulle varit, ja vad du gör så köp AC. En del här säger att eländet aldrig går sönder... MEN moderkortet i min Macbook pajade 1,5 månad efter att garantin gått ut och då står man där och får bita i det sura Applet ... ;)

 

Men, som någon påpekar så gäller inte AC för olyckor som att du spiller ut ditt heta kaffe över maskinen.

Därför har jag börjat tänka om. Man kan teckna en allriskförsäkring för hälften av vad AC kostar, och då täcker den samma saker PLUS tappning i golvet. Och kaffet. Utan värdeminskningsavdrag.

Bara ett par saker att fundera över: Dustins Allriskförsäkring verkar riktigt trevlig som en ersättning till AC. Den fungerar som allriskförsäkring i 3 år, plus att den förlänger garantin till 3 år och skyddar alltså mot fel som kommer innifrån, vilket en vanlig allriskförsäkring inte gör. Kontrollera dock din hemförsäkring, den kanske redan innehåller allrisk, så då kanske det skyddet är onödigt. 3 års garanti är ju dock inte fy skam för halva priset. Du blir ju dock utan telefonsupport och verktygsprogrammet som poca tipsar om ovan. Är du dessutom student så får du inte den fina rabatten på AppleStore om du handlar hos Dustin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag är inte student och betr telefonsupport så har jag redan tillgång till en och annan mac-guru IRL i närheten, så det är knappt värt att betala för. TechTool... hm, ja, det har hänt i det förflutna att jag någon gång haft hjälp av det (en Macvän som ryckte ut). Min hemförsäkring omfattar inte Allrisk. Dessutom räknar den ju av för värdeminskning.

 

Fick f ö tips i en annan tråd om en återförsäljare i Malmö, www.kullander.se, som säljer både AC och en allriskförsäkring från SOLID. Den tror jag att jag haft för en massa år sen när vi köpte TV/dvd och den fungerade då. Kullanders profilerar sig dessutom i sin marknadsföring med att de "sätter kunden främst". Låter väl inte illa... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det gick hur bra som helst, var lite krångligt på eBay, då jag inte handlat där innan, men som sagt, kom igenom och betalade 1055:- för min AppleCare för MacBook, redan ringt Apple och registrering är klar,

skrivit om det på annat ställe ;)

Bra att det fixade sig!

Jo, både ebay och Paypal kräver registrering, så det blir en del att fixa första gången man gör det.

Men sen går det sjukt smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att köpa ett AppleCare till, för min grabbs MacBook. Länken här ovan har löpt ut men jag fann andra.

 

Lite fundersam till hur det ligger till att det säljs så här billigt, från flera, det är väl inget "skumt" med det? :fundersam:

Att Apple en dag kommer och säger att numren inte gäller för att de handlats på eBay, stulna nummer eller på annat vis tillskansade. Priset är närapå 1/3 av priset i Sverige.

 

Om jag nu köper ett Applecare till, behöver jag då omgående registrera det hos Apple, eller kan jag vänta någon vecka med att göra det. Borde väl gå. Har inte grabbens MacBook tillgänglig då han är på semester i Grekland. (Utan sin dator)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite fundersam till hur det ligger till att det säljs så här billigt, från flera, det är väl inget "skumt" med det? :fundersam:

Att Apple en dag kommer och säger att numren inte gäller för att de handlats på eBay, stulna nummer eller på annat vis tillskansade. Priset är närapå 1/3 av priset i Sverige.

 

Jag köpte min AppleCare till macbooken på eBay för en månad sen för drygt en tusenlapp. En säljare från Australien. I förrgår fick jag den slutgiltiga bekräftelsen från svenska Apple att garantin gäller. De skickar ett slags certifikat som man ska behålla som kvitto. Inga undantag eller specialvillkor för att man köpt sin AC på andra sidan jordklotet.

 

Skulle numrerna vara stulna så skulle man inte kunna registrera den hos Apple.

Ett tips är att alltid kolla feedback och om säljaren skickar till Sverige. Observera dock att man inte beställer från eBay. Man beställer från privatpersoner eller andra företag. Risken finns alltså att du kan bli lurad. Jag har dock inte blivit blåst på en enda pryl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade säljaren som jag köpte mitt eget AppleCare av i förra veckan, auktionen hade löpt ut, men han hade 2 kvar, och jag bad att få köpa ett till för att ha till grabbens MacBook.

Var inga problem, skicka betalning via PayPal svarade han, och så gjorde jag.

Låg ett AppleCarenummer i min inkorg nu i morse. :yeahbaby:

 

Nästa problem var att jag inte hade MacBooken tillgänglig, grabben är i Grekland, men så kom jag på, Apple måste ju veta, hade köpt den hos Applestore.

Granskade mina beställningar, och visst, där kunde man skriva ut en kopia på fakturan, och på den fanns serienumret på MacBooken.

Det var bara att gå till supportsidan och registrera den, välja om man ville ha avtalet via e-post eller via brev, valde det senare, sparar jag på bläcket i min skrivare (nån måtta på utgifterna får det vara :lol: )

 

 

Så nu är det klart, två inköpta AppleCare på en vecka.

Det första kostade 1055:-, det andra 1071:-, dollarn hade gått upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite fundersam till hur det ligger till att det säljs så här billigt, från flera, det är väl inget "skumt" med det?

 

Ser inte något konstigt med prissättningen. Skulle man köpa AppleCare i USA hos Apple Store eller någon annan återförsäljarbutik så kostar den 1600 kr för Macbook. Men rådande dollarkurs.

 

Nu köper man från nätbutiker utan diverse omkostnader som hyra och frakt. Det är ju endast koden som skickas. Och därför blir priset en aning billigare.

Hurvida nätförsäljararna fått tag i dessa AppleCare och kan säja dom vidare är ju ett frågetecken. Förmodligen så har dom i sin tur köpt för leveranspriser.

Om dessa produkter skulle vara stulna så skulle man inte kunna använda dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore de stulna så hade de varit spärrade helt klart.

Verkar ju som det är privatpersoner som säljer, och har dussinvis.

Denne jag köpte av hade 10 kvar när jag köpte första, sedan, när tiden löpt ut, 2 kvar. Varav jag då köpte en.

Nu är de väl slut :borstatanderna:

 

Men Apple protesterade inte, utan tog emot och jag ringde för att kolla om det var accepterad, och det var den, ja båda två.

Fick avtalet i fredags på den första.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...