Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AppleCare


aermartin

Rekommendera Poster

jag ska köpa en macbook, men jag har lite ont om pengar.

jag funderar om det är värt att lägga ner 3000kr på apple care.

 

det är trots allt en macbook, om något är sönder i den och

det uppstår efter 2 år så kan jag ju få det utbytt.

 

det är väll det som är fördelarna.

 

vad tycker ni ? har du köpt apple care programmet och vad är din åsikt isåfall. var det väl investerade pengar,

 

det blir som en månadskostnad på 100kr på 3 år.. kanske värt om det uppstår problem o.s.v. men det brukar som inte göra det ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppleCare är nog det bästa man kan göra för sin Mac, annars är ju Garantin ett år och telefonsupporten är 90Dagar, medans med Applecare blir det 3år garanti (sammanlagt) o. 3år Telefonsupport, Så ja.. Köp applecare säger jag! :D

 

För om nått skulle hända, kommer du känna att.. Oj.. Det var ganska bra iaf.. o. det är inte så hiskeligt dyrt.. för det är ju 2år förlängd garanti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har dessutom för mig att man kan lägga till applecare när som helst (så länge du har vanlig garanti kvar!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är trots allt en macbook, om något är sönder i den och

det uppstår efter 2 år så kan jag ju få det utbytt.

381709[/snapback]

 

Om det är Garanti fel så, Kanske det går.. Om det är slitningsskador etc.. Så blir det inte utbytt, om inte jag missförstått nått

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har dessutom för mig att man kan lägga till applecare när som helst (så länge du har vanlig garanti kvar!)

381711[/snapback]

 

Det stämmer korrekt, inom ett år med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte till AppleCare på Mac Minin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tecknade också AppleCare innan garantin gått ut, och jag ångrar mig bittert!!! Fanstyget går ju aldrig sönder!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tecknade livförsäkring på frugan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe Ok, jo men mini verkar mer stabil än macbooken just nu )=

därav tänkte jag mest på att ta apple care. ska nog göra det då.

 

jag tror det kan löna sig , mm men slitskador typ, man sitter o

använder datorn normalt på bord inte på kuddar eller famnen typ

och skärmen börjar dö, en massa pixlar t.ex. det måste räknas

som garanti om den börjar göra det efter 2 år även ??

 

aja jag köper och ser, knack kacn ta i trä. hoppas det aldrig kommer

behövas ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tecknade också AppleCare innan garantin gått ut, och jag ångrar mig bittert!!! Fanstyget går ju aldrig sönder!!

381727[/snapback]

Säg inte så, för då kommer den garanterat att gå sönder dagen efter att ditt AppleCare har slutat gälla. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kommit på den ultimata lösningen, jag ska köpa datorn nu sen tecka apple care när jag har mer pengar över, men inom ett år, helst asap.

 

jag har grymt ont om pengar o då bränner 2500kr rätt stort hål.

 

Shit va najs att det går att göra så,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ett års fabriksgaranti + 2 års reklamationsrätt enligt konsumentverket, men det är inte det lättaste att bevisa att felet är ursprungligt vilket krävs om du ska få nåt från Apple när garantin gått ut. Det låter som om man har tre års skydd men det är ett urholkat skydd.....

 

Med AppleCare (AC) har du tre års full garanti med full support + TechTool som är värt 1000:-!!Observera att det inte är en försäkring. Om du har sönder den själv gäller inte AC och inte den vanliga hemförsäkringen om du inte har Allrisk-tillägg. Valig hemförsäkring gäller för brand, vattenskada, stöld och åska men inte om du pajjar den själv.

 

Till en bärbar MÅSTE man ha AC eftersom den får ett tuffare liv. Till de andra burkarna rekommenderar jag det starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper apple care med min macbook... det tycker jag är bra.. är värt var enda krona om den skulle gå sönder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Bara tipsa om att AppleCare även täcker en Applebildskärm och/eller Apple Airport (eller Time Machine) om dom köps in samtidigt som datorn. Och datorn blir antagligen mer värd som begagnad om du säljer den inom tre år ;)

 

Står lite mer här:

http://www.applecare.se/macbook/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tråd det här. Har nu fått svar på en del frågor kring AC. Nu har jag bestämt mig att vi ska köpa in detta till macbooken där hemma.

 

TechTool programmet, fungerar det även på andra datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tråd det här. Har nu fått svar på en del frågor kring AC. Nu har jag bestämt mig att vi ska köpa in detta till macbooken där hemma.

 

TechTool programmet, fungerar det även på andra datorer?

 

Det fungerar på alla macar ja..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inköpt och registrerat, om än med massa krångel...

 

Först var jag trögfattad angående eBay, aldrig handlat där innan, måste registrera mig, sedan kom jag inte på hur man skulle betala, var lite rundgång där..men till slut via Pay Pal som jag inte gillar, och måste logga in, slängt lösenordet, så skapa nytt..så vart det ivägsänt pengar...

 

Efter en del turer då, kom mitt AppleCarenummer, och jag ska registrera min MacBook, så finns inte mitt serienummer hos Apple.. :superirriterad: :superirriterad:

 

Ringer Apple, och väljer fel avdelning, får ett nytt direktnummer, och upplyser killen om att jag försökt registrera mitt AppleCare men att datorns serienummer inte stämmer..Han kollar också, finns inte...vänder upp och ner på min MacBook för att kolla om numret där är samma som i "Om den här datorn" jo det är det.

På mitt kvitto står det dock ett S som första bokstav..

Han ber att få återkomma om fem minuter...sedan trixar han igen, och bekräftar sedan att nu finns den...???

Ger honom mitt AppleCarenummer och han lovar skicka ett mail som bekräftar att jag registrerat...

(vilket inte kommit ännu..??? )

 

Omständigt var det ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt spontana svar skulle varit, ja vad du gör så köp AC. En del här säger att eländet aldrig går sönder... MEN moderkortet i min Macbook pajade 1,5 månad efter att garantin gått ut och då står man där och får bita i det sura Applet ... ;)

 

Men, som någon påpekar så gäller inte AC för olyckor som att du spiller ut ditt heta kaffe över maskinen.

Därför har jag börjat tänka om. Man kan teckna en allriskförsäkring för hälften av vad AC kostar, och då täcker den samma saker PLUS tappning i golvet. Och kaffet. Utan värdeminskningsavdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt spontana svar skulle varit, ja vad du gör så köp AC. En del här säger att eländet aldrig går sönder... MEN moderkortet i min Macbook pajade 1,5 månad efter att garantin gått ut och då står man där och får bita i det sura Applet ... ;)

 

Men, som någon påpekar så gäller inte AC för olyckor som att du spiller ut ditt heta kaffe över maskinen.

Därför har jag börjat tänka om. Man kan teckna en allriskförsäkring för hälften av vad AC kostar, och då täcker den samma saker PLUS tappning i golvet. Och kaffet. Utan värdeminskningsavdrag.

 

Det låter billigt det du nämnde om allrisksförsäkringen..har du kollat så det finns nån annan hake...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter billigt det du nämnde om allrisksförsäkringen..har du kollat så det finns nån annan hake...

 

nej har inte kollat detta närmare ännu, men tänker ta en personlig tel-kontakt och höra efter. Exemplet är Dustin, som säljer även äppelmaskiner med 3 års allriskförsäkring för 1500 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du inte får i din Allriskförsäkring är programmet Tech Tool de Luxe, ett verktygsprogram som kostar 7-800 kr (tror jag) som kan vara användbart i vissa stunder.

 

post-113-1219685772.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säljs det till Europa/Sverige ?

post-113-1219669655_thumb.jpg

Inte just den, uppenbarligen.

Det var mer för att visa ett ungefärligt pris...

Men ta en titt på ebay, de finns MÅNGA Apple Care till salu, inga problem att hitta en som vill skicka en kod till sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...