Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Krispig" skärm


Zanathel

Rekommendera Poster

Hej,

Jag undrar om det är fullt normalt att uppleva bilden "krispig" om man betraktar skärmen ur vissa vinklar. I mac os x märker man knappt denna krispigheten - värre blir det i Windows XP där varje dialog är övertäckt av detta konstiga lager.

 

MacBook Pro - byggd i Juli!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Krispigt brukar oftast användas med positiv innebörd om färgerna hos en skärm. Är det alltså "taggigt"? Har ju hört talas om grafikartefakter hos macbooken där dockan täckts av ett "huller om buller av färger". Som sagt det är svårt att förklara sådana här prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, liksom det är som ett lager genomskilnigt grus ligger ovanpå bilden - gör den grötig...

 

Drog med datorn til en återförsäljare med apple referensnummer där vi jämförde skärmen med de andra datorerna...

 

Kom till slut fram till det att det helt enkelt är LCD-skärmen - och ingen defekt, ftersom alla macbooks har lite grötig bild i Windows!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, liksom det är som ett lager genomskilnigt grus ligger ovanpå bilden - gör den grötig...

 

Drog med datorn til en återförsäljare med apple referensnummer där vi jämförde skärmen med de andra datorerna...

 

Kom till slut fram till det att det helt enkelt är LCD-skärmen - och ingen defekt, ftersom alla macbooks har lite grötig bild i Windows!

381494[/snapback]

Om du kör Windows med hjälp av BootCamp, så tänk på att den bara är en beta än så länge.Det innebär att alla drivrutiner, för t.ex grafikkort och annat, inte är helt färdiga än. Om det beror på en betaversion av drivrutinerna, så borde detta vara fixat tills BootCamp har kommit ur betastadiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du rätt upplösning i Windows?

381463[/snapback]

Jag sätter en peng på att detta är svaret. Om man inte kör en LCD-skärm i optimal upplösning så blir bilden suddig.

 

Kolla upplösningen under Mac OS X (när bilden är skarp) och ställ sedan in Windoze på samma upplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...