Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

eyetv konverterare?


Sissow

Rekommendera Poster

Undrar om det finns något som kan göra om eyetv-filerna till någon mer "universel" typ av fil?

Min förfrågan går mest ut på att min moder som sitter fast i win-träsket vill ha inspelningar jag gjort med min tvmini.

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EyeTV spelar in i filformaten MPEG1, MPEG2 eller MPEG4 beroende på modell. Den äldsta modellen finns inte längre att köpa, om ni köper ny en idag så är det MPEG2 eller MPEG4 som gäller.

 

MPEG är väl så universella som de kan bli. De kan spelas på alla Macar, Windows-burkar, samt i andra varianter på Unix (FreeBSD, OpenBSD med flera) och Linux.

 

Om du däremot vill kunna redigera det som spelats in från TV, t.ex klippa bort reklam, så kan man konvertera till DV-format, och sedan importera filmen i iMovie. Viss redigering går också att göra direkt i EyeTVs eget medföljande program. MPEG är dock ett slutformat, som inte direkt är lämpat för redigering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh, jag har inte total koll på filformat.

Men hur konverterar jag så jag kan klippa i iMovie, vilka program kan jag använda, hoppas att det finns gratis program.

Tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan exportera till olika format direkt i EyeTV. Håll in CTRL och klicka på inspelningen du vill exportera och välj Export.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh, jag har inte total koll på filformat.

Men hur konverterar jag så jag kan klippa i iMovie, vilka program kan jag använda, hoppas att det finns gratis program.

Tack för svaret.

381389[/snapback]

 

Om du bara vill klippa bort reklam och liknande så kan du göra det direkt i EyeTV (2.3) innan du exporterar till önskat format. I EyeTV kan du dessutom välja vilket program (iMovie, iDVD etc) du vill exportera till ifall du är osäker på formatet.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...