Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur fungerar Windows ihop med MBP?

Stalefish

Recommended Posts

Finkammat marknaden på laptops nu och tycker att MBP är en av de absolut starkaste kandidaterna.

Eftersom jag är Windows-användare och kommer fortsätta vara det så har jag lite frågor hur det fungerar att byta OS.

Måste kan på något sätt klicka och välja Windows varje gång man startar datorn? Eller går det att lägga det som autostart att den direkt går in dit?

Sedan så har jag hört ett rykte att eftersom MBP inte är en fullfjädrad Windowsdator så fungerar Windows sämre på en Apple-dator än vad det gör på en fullfjädrad Windowsdator t.ex Sony Vaio...

Hej,

Windows fungerar inte sämre på en Macbook Pro enn en tilsvarande laptop från f.eks Dell.

När man startar up maskinen med Boot Camp så väljer den automatisk det sista OSet du benyttade. För at ändra på det här så holder du inne en bestämd knapp under boot.

Du borde prova Mac OS X, du vil utan tvekan bli mycke glad i det.

Min anbefalning vil vara å installera Windows i Parallels Workstation så du kan ha OS X och Windows kjörande parallelt.

Beklager at jag inte har så god svänsk, borde nog skriva på norsk.

Det är ingen fara, bor i Bohuslän så det e fler norrmän än svenskar här på somrarna :D

Skönt att höra att det finns både en autostart + att det går lika bra att köra på MBP som på vilken annan laptop som helst. Mac OS har alldeles för lite stöd till de applicationer jag vill köra, så därför blir Windows ett enkelt val.

E ingen rutinerad windows-användare, men på min mpb så funkar det kanon. Kör det bara för att lira lite half-life och annat som inte finns till mac os. i dagsläget är det dock en _beta_ version programvaran som gör det möjligt att köra windows, därmed också ett par begränsningar. Två av de jag själv märkt av är att varken den inbyggda webkameran eller hörlursutgången funkar. Båda dessa grejer kommer med säkerhet fixas iomed nästa version av os x. fast kan nästan vara avgörande om du tänkt sitta i kontrosmiljö och fixa med video eller ljud.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...