Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Miccet, nytt äpple!


miccet

Rekommendera Poster

Hejsan alla mac fans.

 

Jag heter Mikael, är 23 år och kommer ursprungligen från Degerfors i Värmland. Jag växte upp där, grundskolan, gymnasiet etc. Jag flyttade till Gävle för att plugga på högskolan där när jag var.. 21. Efter 2 år där gjorde jag ett utbyte i Holland och sedan dess har jag stannat där. Jag träffade min nuvarande flickvän, och det var anledningen att jag åkte dit från första början.

 

Min PC historia går tillbaka till när en 386:a var en skön dator att äga (ska inte säga att det inte är det idag också ;) . Jag har själv en 8086, Commodore 128 i samlingen. Ett par 486or och lite annat skrot på vinden hemma i Sverige.

 

Jag har faktiskt aldrig ägt en Mac. Jag har aldrig varit speciellt intresserad. Jag såg dem som produktionsverktyg i design länge länge, och jag tror faktiskt att det stämde rät länge. Anledningen till att intresset har ökat och jag faktiskt funderar på att byta ut min fullt funktionerande HP laptop, 3400+ 512 Mb RAM 80 Gb hdd mot en mac med ungefär samma specs (macbook) är att jag tog jobb som teknisk support hos Adobe (gratis photoshop! :P (och dreamweaver och .... kolla listan på adobe.se :D. I det jobbet ingår mycket mac datorer och jag har suttit och lekt mycket med den under mina månader jag jobbat där.

 

Andra anledningar är podcasten diggnation om ni känner igen den. Kevin Rose är en stor förebild. Kanske låter lite löjligt men jag tycker han gör ett mycket bra jobb. På mac :)

 

Vi hade även en kollega på Adobe som var helt såld på Mac så jag har alltid honom att fråga om det är något på Maccen jag inte kan. Jag säger alltid "dumma jävla maskin" så kommer han och visar hur man gör på en Mac :)

 

Jag hoppas kunna köpa mig en Macbook under hösten, kanske iom nästa revision för att slippa barnsjukdommar och kanske få ett bättre pris om det kommer mer modeller. Jag vet inte hur aktiv jag kommer vara här, men om jag har något jag klurar på kommer jag nog att ventilera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen, framtiden får visa om du trivs ihop med Mac och alla knepiga typer som gillar Mac :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen både som Mac-ägare, och till detta forum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Kul att du tittade in. Välkommen även om du inte blir macägare!! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen! :cake:

Här på forumet finns en enorm samlad kunskap, osså har vi riktigt trevligt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får instämma med föregående talare. Varmt välkommen hit! Hoppas du kommer trivas med en mac och med oss... men det är jag övertygad om B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen ska du vara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Oj tack allihop!

 

Jag har nästan bestämt mig att köpa en Macbook. Jag är orolig för alla fel man läser om men jag tror det är mest hype..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...