Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bredbandsoperatörer?


ostlund

Rekommendera Poster

Vad har ni för erfareheter av olika operatörer... ska ha ADSL nu när jag flyttar till annat boende men det är ju en djungel!

 

tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta reda på vad dina blivande grannar har.

Kan vara så att telestationen är occuperad av en enda operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poca har rätt... en telestation är ett begränsat utrymme som t.o.m. endast Telia har tillgång till. I vår telestation finns det bara Telia, Bredbandsbolaget och Glocalnet. med bergränsat utbud för det båda sistnämnda, just av utrymmesskäl.

 

Annars kan jag säga, att sämst, har BBB varit och näst sämst var Glocalnet. Bäst har ingen barit i närheten av.

 

Jag ska prova "net @ once" och se om dom kan leverera vad dom lovar, dom säger att dom kan leverera 24mbit till mig... men den som lever får se. ni varnas härmed för BBB som är en katastrof... dom vill väl men har ingen koll alls. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag Nocom, inget att anmärka på driften, mera på priset.

Men tyvärr har de monopol på hela vår telestation.

Har 1 Mbit

 

Bor ute på vischan, och det är få förunnat att få bredband så snabbt som vi fick.

Finns områden inne i centrala kungsbacka som inte har ADSL ännu har jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började med Bostream och var urnöjd, sedan blev de uppköpta av BBB och jag blev missnöjd (höjda priser, dålig info, trög kundtjänst o sånt). Här i Spanien hade jag väntat mig en smärre katastrof, men Telefonica har (peppar-peppar) funkat fint hittills. Support för Mac får man dock fixa helt på egen hand... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag precis blivit kund hos BBB och måste säga att dom har levereat över mina förväntningar. Dom sa att leveranstiden skulle vara 3-5 veckor, så jag ställde in mig på 6-7 veckor. Efter 2 veckor och 2 dagar hade jag mitt modem hemma och det skulle börja att fungera efter 5 dagar.

Givetvis fungerade det inte på utsatt datum så jag rinde till supporten och dom sa att det kunde komma en tekniker nästa dag. Teknikern kom t.o.m. före utsatt tid, pillade lite i väggen och ringde ett per samtal.

Efter det har allting fungerat perfekt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag kör Telia själv. Det är säkert dyrast eller något men det skiljer nog bara några tior. Jag är iallafall nöjd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan rekommendera Glocalnet. Har haft dem i ett år och inte haft några problem alls, om jag inte ställt till med dem själv förstås. :whistling: Hyfsat billigt också.

 

Visserligen kanske jag inte är representativ och mina erfarenheter är något värda, med tanke på att jag har telestationen fyra meter från husknuten. Dessutom har jag inte provat någon annan leverantör. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Donnie Darko

Jag är mycket nöjd med BBB (Bredbandsbolaget).

 

Har haft deras 24 Mbit ADSL tidigare men har BBB 100 Mbit riktigt bredband nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comhem (Coax), men framtidskoncernernen eller vad det heter med familjebostäder, poseidon osv har ju valt att inte förnya kontraktet med dom så vi får se vad vi har att välja mellan efter årsskiftet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här på bonnvischan så är vi beroende av monopolbolaget

 

www.teleservice.net

 

2MB för 1170 per kvartal

 

och jag har fått bråka mycket för att få fram dessa 2MB

HawaiiSvaj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här på bonnvischan så är vi beroende av monopolbolaget

 

www.teleservice.net

 

2MB för 1170 per kvartal

 

och jag har fått bråka mycket för att få fram dessa 2MB

HawaiiSvaj

380436[/snapback]

 

Ouuuch det där är dyrt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag flyttade hit så kunde Telia tänka sig att fixa bredband till mitt hus

1996 ville de ha 17000:- för att lägga kabel från stationen till huset

och det vete fan om jag hade fått några MB då.

 

Dessutom så hade de säkert dragit ny kabel i gamla telefonröret

Något som tagit ett par timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fiber ända in i lägenheten  :P

380753[/snapback]

 

 

Du, det är inte helt fel det ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har BBB både på bredband och telefoni via telefonkabeln. Nu funkar det jättebra men det var lite strul i början.

Har 2MB och min tonåriga son klagar inte (så mycket) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Varning för Bredbandsbolaget.

VDSL och telefoni via telekabel fungerade till en början riktigt bra, men för ett halvtår sedan kom störningar i form av korta avbrott i uppkopplingen (WAN-lampan slocknade för ett par sekunder). Telefonsamtalen t.ex. bröts och kom tillbaka efter ca 6 sekunder ungefär var 25 sekund. En vänlig support hjälpte med nya kablar, byte av telefonidosa och modem. Jag flyttade komponenterna intill första jacket och stängde all trådlös utrustning och brandväggen. Inget hjälpte.

Efter semestern har jag tagit kontakt med supporten igen som nu hade kommit fram till att telestationen var överbelastad och att jag borde gradera ner till ADSL, vilket jag helst vill slippa av vissa skäl. Konsumentverket menar att jag betalar (498 kr/mån) för en tjänst som inte uppfyller kraven i avtalet och att jag borde reklamera detta skriftligt. Eftersom man är ovillig att skicka en tekniker så har man troliggen ett problem med denna tjänst. Vad finns det för alternativa lösningar?

Jürgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte ADSL, utan fast lina (10/100) via bredbandsbolaget. Fungerar hur fint som helst och har alltid fungerat fin-fint, toppen kundservice och bra på alla sätt och vis.

 

Har Comhem som telefon-leverantör och jag skulle aldrig våga ha dem som bredbandsleverantör. Har haft mycket strul med dem och nätet dyker här och där och dåligt med information och dessutom får jag betala mer än deras erbjudande gick ut på och jag ångrar lite att jag inte tog bredbandsbolaget för telefoni... jaja.

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vårat hus/förening (bostadsrätt i HSB Göteborg) kör på marbundet Teliabredband. Senast jag kollade, för hastigehetn har pendlat, var det utlovat 12Mbit från Telia. Det verkar dock som de har uppgraderat då jag lyckades få TPTEST att visa att vi hade 20Mbit idag.

 

Jag vet inte det exakta priset, eftersom det inkluderas i hyran, men jag vet att det ligger strax över eller under 200 kr.

 

Jag är skitnöjd, under de snart två åren vi haft detta har det inte varit ett enda driftstopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppgraderat mitt BBB till 8mbit nu. Eftersom jag har telenor på mobilen så sjönk min månadskostnad totalt på bredband och fast telefoni med håll i er nio kronor i månaden. Valde även att få faktura per kvartal så då slapp man fakturaavgiften på en tjuga i månaden.

:skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...