Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spara i JPG Format


Funk Monks

Rekommendera Poster

Yellow :D

 

Hur spara man i JPG format i Photoshop CS? Kan bara spara i PSD PDF PNG RAW mm. måste man hacka med inställningarna ? Jag kan i för sig skriva .jpg på slutet, det är ansträngande ^_^

post-8356-1154472450.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig sett detta själv, men hade en vän som hade det problemet. Vet inte vad det beror på.. jag sa att han kunde testa bocka ur "layers", eftersom Jpeg inte stöder det. Fast det hade tydligen inte hjälpt.. men testa, man vet ju aldrig.

 

Men som sagt, har aldrig sett detta själv. Någon som kan förklara vad det beror på att det inte finns bland valen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Nej, det verkar inte vara samma... Då kanske pluggen inte var så bra längre

 

Beware JPEG 2000 which you only find in some advanced software. It was a newer proposed version of JPG that today has been forgotten. It is COMPLETELY INCOMPATIBLE WITH the current JPG. JPEG 2000 doesn't seem to be much, if at all, more efficient, and it won't be readable by most people today, so I skip it.

http://www.kenrockwell.com/tech/raw.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte göra en jpeg av en bild med lager. Lägg ihop lagren till ett så kan du göra en jpeg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu är det någonting skumt på gång. När jag istället arbetar med en ny yta/sida så kan man välja mkt fler format..

Men om jag redigera en bild som jag har hittat på nätet osv så är det bara PSD;PDF, PNG.. :blink:

post-8356-1154474520.jpg

post-8356-1154474535.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Testa att välja "Save for the web" (Spara för webben) istället för "Spara som", så kan du dels välja format (gif, png, jpeg) och vilken komprimeringsgrad du önskar. Som det tidigare nämnts förlorar du dina lager, men de har du ju kvar i originalbilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan i för sig skriva .jpg på slutet, det är ansträngande ^_^

379976[/snapback]

Men filformatet ändras väl ändå inte bara för att du skriver en ny ändelse? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men filformatet ändras väl ändå inte bara för att du skriver en ny ändelse?  :blink:

380012[/snapback]

 

Gör det inte ? :ermm: funkar iaf på .rar,zip,sit filer mm. De .rar filer som inte går att öpnna brukar jag skriva om till zip osv. funkar skit bra :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör det inte ? :ermm:  funkar iaf på .rar,zip,sit filer mm. De .rar filer som inte går att öpnna brukar jag skriva om till zip osv. funkar skit bra :D

380066[/snapback]

Jo, men tanken med jpg är ju också att komprimera bilden (filstorleken). Och det sker ju inte genom att bara byta filändelse.

 

Visst - du kanske kan få ett önskat program att öppna filen med ändelsen jpg, men filens egenskaper har ju inte förändrats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men filformatet ändras väl ändå inte bara för att du skriver en ny ändelse?  :blink:

380012[/snapback]

 

 

nej det gör det garanterat inte...en jpg är en jpg hur många ändelser du än skriver till. däremot kan systemet identifiera den som en annan typ av fil om du byter.

 

spara ut bilden i det format den ska ha från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...