Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern hd. Är GigaSmart något att ha?


hrodebert

Rekommendera Poster

Lite dyr men helt utmärkt :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah schysst. Min externa hd sökning här på forumet visade att du är den man ska lyssna på när det gäller hårddiskar :)

Så nu finns det inga tvivel. Jag pinnar ner och köper en sån imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah schysst. Min externa hd sökning här på forumet visade att du är den man ska lyssna på när det gäller hårddiskar :)

Så nu finns det inga tvivel. Jag pinnar ner och köper en sån imorgon.

379063[/snapback]

Varför inte köpa 2st 300GB i stället? Dels blir det billigare och dels kan du ha två oberoende backuper. Lagra (minst) den ena på annan plats med tanke på brand, översvämning och annat elände.

 

Jag har föregångaren AluSmart och den funkar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte köpa 2st 300GB i stället? Dels blir det billigare och dels kan du ha två oberoende backuper. Lagra (minst) den ena på annan plats med tanke på brand, översvämning och annat elände.

 

Jag har föregångaren AluSmart och den funkar utmärkt.

379064[/snapback]

 

Det hade jag nog också gjort, 500 GB är saftigt dyr, bättre med två 300 GB :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte köpa 2st 300GB i stället? Dels blir det billigare och dels kan du ha två oberoende backuper. Lagra (minst) den ena på annan plats med tanke på brand, översvämning och annat elände.

 

Jag har föregångaren AluSmart och den funkar utmärkt.

379064[/snapback]

Ugh, jag tänkte inte ens på det. Det blir ju faktiskt billigare.. och mer GB också.

Man kan väl till och med seriekoppla såna där va?

Okej, det får bli 2 300 istället.

 

Tack till Pocahontas och Telly82 som räddade mina pengar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan väl till och med seriekoppla såna där va?

379069[/snapback]

Javisst. Det är fortfarande två separata 300GB diskar på skrivbordet. Du får alltså inte en 600GB.

 

Pris per GB brukar alltid vara som lägst för mellanstora diskar, vilket idag är runt 200-300GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp då har man varit och shoppat.

Det blir ju självklart aldrig som man tänkt sig. Det fanns inga GigaSmart 3hundringar. De hade bara LaCie, och de är ju inte så populära här har jag hört..

Nåja, jag köpte en GigaSmart låda på Macoteket för 745:- och stoppade i en 320GB Seagate Barracuda som jag köpte för 900nånting på ett annat ställe. Det verkar funka hur bra som helst.. än så länge iallafall.

SuperDuper håller på och kopierar nu. 17GB av min proppfulla Macbook pro hd kopierade på en timme.

Bara några timmar kvar alltså.. snark.

 

Annars så verkar det här med externa diskar vara hur smidigt som helst. Funkar det här bra så sticker jag och köper några fler lådor och hårddiskar imorgon.

 

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper bara externa kabinett, och stoppar i Seagate barracuda, undantaget var Iomegan under Mac Minin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Köper bara externa kabinett, och stoppar i Seagate barracuda, undantaget var Iomegan under Mac Minin

 

Det du nämnder ovan, kabinett och Seagate barracuda, beskriv gärna vad det är och vad som är bra med det:) Nyfiken.

/Marie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att backuppa backuppen är overkill (uj, va de blev mycket svengelska där). Någon måtta får det vara på paranojan :-D

 

Köp den du hade tänkt. Superfint pris för 500 GB och FW.

 

(uj, nu såg jag att shopping redan gjord)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Att backuppa backuppen är overkill (uj, va de blev mycket svengelska där). Någon måtta får det vara på paranojan :-D

 

Köp den du hade tänkt. Superfint pris för 500 GB och FW.

 

(uj, nu såg jag att shopping redan gjord)

 

nej inte alls, finns inget som säger att inte din backupdisk kan rasa också. Sen beror det ju vad man har på och är rädd om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...