Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hur bra är Mail?


barzini

Rekommendera Poster

tänkte byta från PC till Mac. ett bra mailprogram är ett måste...

 

hur bra är Mail jämfört med Outlook? vilka fördelar?

 

kan man koppla in flera olika e-mail adresser så alla kommer till

en och samma huvudpunkt, fast då till ex olika folders beroende på

ursprungs adress?

 

alla tankar, synpunkter är välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Barzini,

 

Mail är ett riktigt bra mailprogram tycker jag.

Enkelt, rent och funktionellt.

 

Outlook är ju så mycket mer än bara ett mailprogram så jämförelsen där blir lite avig. Däremot kan du använda dig av andra program (som jobbar tillsamans) för att kuna göra samma saker. Adressboken och iCal t ex.

 

Att ha flera konton som du kollar är hur smidigt som helst och funkar mycket bättre än i Entourage (som jag antar är hyfsat likt outlook). Det syns tydligt vilka mail som hör till vilka konton osv.

 

 

- Slice -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som jag stör mig enormt mkt på i Mail är att man inte kan ha flera versioner av en och samma mailadress... Hemma har jag Bredbandsbolaget och då är det deras smtp som gäller, på jobbet är det telia och då är det en helt annan smtp för att skicka mail. Mail väljer alltid den senaste man använt och då står den och tuggar och tuggar tills den kommer på att det är fel smtp och där och inte innan kan man välja en annan utgående smtp.. Ruskigt irriterande...

 

En annan väldigt irriterande bugg är att det ibland blir kinesiska tecken av ä, ö och å till vissa PC-datorer.. det kommer man runt med ett litet kommando man trycker in i Terminalen, sök på Mail och konstiga tecken så kommer du att hitta lösningar på den buggen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars ett väldigt trevligt mailprogram glömde ja att tillägga :) Gillar speciellt att man kan få mail i trådar, väldigt väldigt praktiskt och snyggt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...