Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

försvunnet utrymme ( vad ska jag skuýlla på)


johnleo

Rekommendera Poster

jag köpte en lacie porche 250 gig disk med usb 2 för någon vecka sen. och efter som jag hade en gammal firewire lacie med bara 80 i bytade jag dom (skal och innehåll-såjag fick en 250 irewire och en 80 usb2), detta har jag gjort innan det är inga problem. problemet uppstod i blandningen av operativsystem och min ivrighet.

 

jag kopplade först in den i min pappas mac os9.någonting där jag såg hela disken och tänkte allt är lugnt den funkar bra, så jag kopplade in den i min brors pc (och blev väldigt glöad att den bara funkade utan några som helt problem) för att ta han maffiga 140 gigs mp3 samling men vid 102 gig tog det stopp och jag tänkte inte på det eller jag antog att det var pga av någon knäpp pcfil, och flyttade den till min macbook med macosX och började slå ihop min brors och mitt mp3 bibliotek men jag kunde bara läga till 20 gig av mina mp3or innan det sa stopp och då insåg jag att den var pationerad på något sätt och raderade den med skivverktyg, det var nog dumt för nu syns den bara och det finns bara i verktygsfältet och olika partionerings program i pcn och i macarna både 9 och X står det att det bara finns 128 gig plats på en hårddisk på 250.

 

vad har egentligen hänt och går det att göra något åt, hårddisken var billig men kanske inte riktigt så billig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade lite svårt att reda ut problemet, men äldre Macar (kommer inte ihåg från vilken årgång/typ) stödjer inte hårddiskar som är större än 128 GB, har för mig att samma problem kan gälla äldre operativsystem (OS9).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...