Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

plöttslig avstängning?


aermartin

Rekommendera Poster

skit också, jag tappa precis länken jag hade tänkt bifoga.

var en aslång tråd på apple forum om att macbooken

efter nåra veckors användning , plöttsligt stänger av sig

 

även om CPUn inte är tokhet, .. logik kortet verkar vara boven.

 

många av dom var version H621 eller nått sånt 623.

 

Tänkte, det fanns ingen sån tråd här, är det något ni

som äger en macbook märkt av med dom svenska ?

 

jag planerar att köpa en, men verkar som att vi är skonade

detta problem (gör mig absolut ingenting)

 

:lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacFixit har skrivet om detta flera ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har erfarenhet av det MacFixit kallar "Wake-from-sleep issues":

 

http://www.macfixit.com/article.php?story=20050301010110876

 

Tre gånger under min MacBooktid på två månader har det hänt att skärmen inte har satt igång igen omedelbart efter vila. Första och tredje gången startade jag om datorn och andra gången lyckades jag väcka skärmen igen (minns inte exakt hur jag gjorde).

 

Men några plötsliga avstängningar har jag aldrig varit med om. Det är bara skärmen som inte vill visa skärmbilden. Den är helt enkelt svart. MacFixit skriver att det kan hände en massa onda saker om man när datorns skärm inte vill sätta igång kopplar ur externa enheter. Detta har jag aldrig testat.

 

I övrigt har den fungerat utmärkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne på macforum här på kungsgatan i gbg och den svarta macbooken tvärdog och ville inte vakna. Intel-maskinerna verkar plågade med överdrivet mycket fel. Iaf de bärbara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ardri, det verkar som det.. jag tror jag kommer vänta till september med mitt köp hoppas revision B av macbooken kommit.

 

idag släpptes försten Merom, den mobila Core 2 Duo. 64bitars CPUn för bärbara, som drar mindre ström (hence, mindre värmeutveckling) och är typ snabbare och starkare.

 

Okej macfixit, bra hemsida. blir att komma ihåg.

 

Verkar bara vara för många problem med macbook serien, var ju några med Pro modellen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem och problem... Vidhåller som sagt att min apparat fungerar utmärkt (problemet beskrivet ovan kan man antingen se som en oförlåtlig bugg eller en trevlig personlighetsstörning, beroende på hur bra dag man i övrigt har. Vi får ju inte glömma att Macen är en människa precis som alla vi andra ;-)

 

För problemet med "whining" som det har skrivits om lite här och där, finns det en fix:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30229

 

Rev A åt dem som vill ha nu och rev B till dem som vill ha senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem och problem... Vidhåller som sagt att min apparat fungerar utmärkt (problemet beskrivet ovan kan man antingen se som en oförlåtlig bugg eller en trevlig personlighetsstörning, beroende på hur bra dag man i övrigt har. Vi får ju inte glömma att Macen är en människa precis som alla vi andra ;-)

 

För problemet med "whining" som det har skrivits om lite här och där, finns det en fix:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30229

 

Rev A åt dem som vill ha nu och rev B till dem som vill ha senare!

378166[/snapback]

 

Det där är ju inte en fix det är ju bara en tillfällig "workaround". Dom har börjat byta ut logik-kort nu. DET är en riktig fix.

 

Edit: Skönt att din funkar förresten, självklart krånglar ju inte alla! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...