Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MS vinner över Dell och Apple...


Axelman

Rekommendera Poster

Läste på MW-s nyhetssida att Microsoft var det mest innovativa företaget, Dell kom tvåa och Apple trea. Att MS är innovativt är bara ett måste och de har resurser till det, men att Dell kom tvåa!?!? Kan någon berätta för mig vad jag missade?? Att Apple är innovativt är så självklart att jag inte kommenterar det (w00t) ! Att MS vinner en sådan omröstning är jag tveksam till... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog det bisarraste jag hört sen... Öh, typ nånsin!!!!

 

Skulle MS vara innovativt? För att dem kopierar hej vilt eller vad? Har Bill Gates kompilerat den listan eller?

 

<_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå???

Personerna i undersökningen måste ha förväxlat orden "innovativ" med "framgångsrik"

Då stämmer ju listan ganska bra.

Kan någon komma på någonting överhuvudtaget som M$ har "uppfunnit", eller åtminstone varit först med?

 

De fantastiskt innovativa kontorsprogrammen???

Jösses...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluescreen och Förbjuden Åtgärd

Du har gjort en förbjuden åtgärd "Gå direkt i fängelset utan att passera gå :D "

det borde finnas en sådan ruta i Monopol :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MS är innovativt. Det är innovativt att rycka åt sig 90-95% av persondatormarknaden.... Men, som min fråga var och som ingen har svarat på eftersom ni såg rött i vanlig ordning när MS nämndes :lol: VAD HAR DELL GJORT??? :blink::blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, som min fråga var och som ingen har svarat på eftersom ni såg rött i vanlig ordning när MS nämndes  :lol:  VAD HAR DELL GJORT???  :blink:  :blink:

Ja vad ???

 

Kopierat Apple...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell var ju duktiga på att fixa distributionsledet snabbt och smidigt.

Skippa återförsäljarna, väldigt innovativt.... buuuuuu. Innovativ är att sälja sand till araber och ge dem motorsåg eller snöskoter som mängdrabatt!!

 

Jag ser i så fall Apple som det enda riktigt innovativa företaget i datorbranchen. Ett unikt OS, banbrytande datordesign, iPod, iTunes Music Store, iLife-paketet... Vad har Dell? Kopierat.... Vad har MS? Haltat efter och låtsats som det regnar inför dem som inte känner till annat än Windows... kul att Apple fick vara med över huvudtaget i omröstningen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kollar en av de som gjort undersökningen så är en av deras kunder Micromjuk se text nedan. Och om man läser lite om undersökningen så defenierar dessa intervju offer innovativt ungefär som vem som gör bäst affärer dvs tjänar mest pengar. Därav kan man lungt bortse från denna undersökning. Pinsamt bara att inte Brittiska MacWorld kollar lite nogrannare hur undersökningen är gjord.

Marre

 

About Fitch:Worldwide

Fitch:Worldwide is one of the largest brand and design companies in the world. 21 offices in 12 countries share global assets and create regional solutions informed by research, strategy, and trends interpretation. Fitch:Worldwide designs new products and services, creates the environments in which they're sold, and packages and communicates them in their markets. The firm's strategic design and ongoing brand stewardship have served clients such as Audi, Bausch & Lomb, Charles Schwab, Disney, HP, Lancome, LEGO, Maytag, HMSHost, Microsoft, Nissan, Nokia, Procter & Gamble, Prudential, Saks Fifth Avenue, Starbucks, Swatch, 3M, Virgin and WHSmith.

Microsoft :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här undersökningen och företaget som ligger bakom den ska man nog ta med en nypa salt, ...Dell? På något vis tror jag att dom har missuppfattat själva innebörden av begreppet "innovativ".

 

Undersökningen diskuteras också ganska hårt på en av världens största IT-forum;

What has Dell Innovated?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...