Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

EyeTV 310 och Canal Digital


DocMa

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om det finns någon här som framgångrikt lyckats koppla upp EyeTV 310

med sitt Canal Digital-Abbonemang ( naturligtvis via Satellit: Här Sirius).

 

Jag har en iMac G5, en EyeTV 310, Conax CI-Modul, Satellitskål med Diseq-Switch. (Astra o Sirius)

När jag kör scanning av Sirius i EyeTv 310 så får jag visserligen in 127 kanaler i programlistan men inga svenska alls.

 

Jag noterar att den känner igen CI-modulen - den säger att den initierar "Conax"-modulen så fort man väljer en annan "ofri" kanal, men likt förb--at vägrar den att visa något.

 

Detta till skillnad från när jag använder kortet med min HUMAX "vanliga" satellitmottagare där en mängds kanaler kommer in. Jag har bara kort för ett "basutbud" dvs de vanliga TV1,2, 4 o 5

barnkanalen osv.

 

Finns hjälp att få???

 

DocMa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag undrar om det finns någon här som framgångrikt lyckats koppla upp EyeTV 310

med sitt Canal Digital-Abbonemang ( naturligtvis via Satellit: Här Sirius).

 

Jag har en iMac G5, en EyeTV 310, Conax CI-Modul, Satellitskål med Diseq-Switch. (Astra o Sirius)

När jag kör scanning av Sirius i EyeTv 310 så får jag visserligen in 127 kanaler i programlistan men inga svenska alls.

 

Jag noterar att den känner igen CI-modulen - den säger att den initierar "Conax"-modulen så fort man väljer en annan  "ofri" kanal, men likt förb--at vägrar den att visa något.

 

Detta till skillnad från när jag använder kortet med min HUMAX "vanliga" satellitmottagare där en mängds kanaler kommer in. Jag har bara kort för ett "basutbud" dvs de vanliga TV1,2, 4 o 5

barnkanalen osv.

 

Finns hjälp att få???

 

DocMa

374619[/snapback]

 

Jag har visserligen com hem, och jag vet inte hur lika dom abonnemangen är. Men jag var tvungen att ta ett digitalt abonnemang för dom fria kanalerna (29:- i månaden) innan dom öppnade kranen.

P-O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen EyeTV själv (ännu). Ligger i startgroparna att beställa EyeTV 310 för att använda tillsammans med Mac mini och Canal Digital.

 

Har läst i något forum, som jag inte hittar tillbaka till nu, att man kan göra en "utökad sökning" "extended search" eller liknande i EyeTV 2. Kanske hjälper det.

 

/thure

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...