Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Applescript


n21

Rekommendera Poster

Hej å hå!

 

Ingen verkar veta om det går att använda Automator för att göra nedanstående arbetsflöde (ingen respons i detta forum) så jag undrar om det är ngn som vet om det går att göra genom Applescript:

 

Behovet är ett script som, när Pismon väcks ur vila, aktiverar drivrutinen för nätverkskortet så att det börjar scanna efter trådlösa nätverk och ansluter automatiskt till mitt nätverk.

 

Är det ngn som vet om det går?

 

Mvh

 

N :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej å hå!

 

Ingen verkar veta om det går att använda Automator för att göra nedanstående arbetsflöde (ingen respons i detta forum) så jag undrar om det är ngn som vet om det går att göra genom Applescript:

 

Behovet är ett script som, när Pismon väcks ur vila, aktiverar drivrutinen för nätverkskortet så att det börjar scanna efter trådlösa nätverk och ansluter automatiskt till mitt nätverk.

 

Är det ngn som vet om det går?

 

Mvh

 

N :-)

374444[/snapback]

 

Jag har då aldrig använt Automator sitter på Panther. Men du kan antagligen skriva Apple Scriptet själv. Det knepiga är att få det aktiverat när datorn vaknar ur vila. Finns det några cron job eller dylika som aktiveras efter vila? I Tiger är det nåt annat än cron som är att föredra men jag är ingen höjdare på dessa *nix "grejer".

 

Men jag antar att det vore att göra ett shell script som aktiverar Applescriptet i fråga. Får du via Applescript restet att fungera är ju hälften vunnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

Funderar på om det blir problem att använda Apple's script då jag kör D-link's DWL-122 (funkar utmärkt, kan jag tillägga) som nätverkskort till Pismon ?

 

Cesar, du får gärna återkomma, speciellt vad gäller det juanito tar upp; hur man får scriptet aktiverat då datorn väcks ur vila.....?

 

Mvh

 

N :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...