Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kravspec trådlösa lurar


Genberg

Rekommendera Poster

Jag har börjat leta trådlösa hörlurar, och hoppas få köptips. Är de ok nuförtiden? Är det bluetooth som gäller?

 

Så här ser det ut.

Jag vill ha en lur som jag kan använda i alla sammanhang:

• På jobbet vid datorn + plus att jag rör mig en del runt skrivbordet.

• På stan, dvs de måste vara smidiga. In ear funkar om det finns trådlöst med bra ljud. Annars liten lätt bygel. Jättekåpor går bort.

• Hemma, för musik och vid tv:n (jag går alltid upp tidigare än tjejen, vi bor i en etta...)

 

Viktiga grejer:

- Speltid. Logitech har lurar som går i 8 timmar på en laddning. Är det så bra det blir eller finns det bättre?

- Smidig laddning. En del lurar har docka, det verkar smidigt.

- Ljudet! Kanske största frågetecknet.

- Smidig hantering. Ska gå lätt att ta av och på på jobbet när folk pratar med en. Ganska små och smidiga mao.

 

Härligt när man vet vad man vill ha, eller hur... :P

 

Skulle gärna stå i ngn timme och provlyssna i Webhallen/Sveavägen om det var populärt. Men förhoppningsvis har någon därute koll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se mitt inlägg om Jabra BT620. De lurarna kör med Bluetooth, och verkar bra enligt specifikationerna. Fler timmars lyssningstid, och de går att ladda via en USB-kabel och använda dem samtidigt.

 

Jag har inte själv testat dem, och försöker själv hitta mer info om ifall de funkar bra tillsammans med Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns lite omdömen om Jabran.

375902[/snapback]

Tackar för den länken! Jag har försökt hitta just denna typ av info förut, men detta har nog kommit upp på nätet efter det. Jag har Googlat runt som 17 i flera veckors tid, men inte hittat det förut. Nu är det ju säkert en dryg månad sedan sist, så det har kanske kommit lite tester efter det.

 

Bland annat stod det

None of the devices we initially tested, including a Microsoft Bluetooth 2.0 dongle, a brand new Bluetooth-enabled Mac and a Nokia 6680 supported A2DP, which was a pretty poor hit rate.

 

Jag undrar om Apple kan fixa det med en firmware-uppdatering av Bluetooth, eller om det krävs ny hårdvara helt och hållet.

 

Nya Nokia N80 har stöd för den i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...