Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

10.4.7 och 10.3.9 talar inte med varann


Pontifax

Rekommendera Poster

Ett strul till, alla datorer i mitt nät syns inte längre :(

 

Har normalt sett lite strul att kontakta andra datorer i mitt nät. Numera hittar jag inte min gamla iBook alls, efter uppdatering till 10.4.7.

Mina 10.4.7 Macar, en Cube och en G5:a har inga bekymmer att tala med varann. Mina två spelburkar (PCar), fick jag tag på m h a "senaste objekt". Jäkla tur att de fanna där :)

 

Den som jag inte alls kan hitta är min iBook, en gammal 300 MHz burk med TRE gigs HD (jisses)som knappt ens orkar 10.3.9.

 

Jag är trött på att springa med USB-minne för att serva den. Allt annat verkar funga. Det går att skriva ut på en gammal Laserwriter II, som min G5:a delar ut!!??

 

G5:an, LW II:an och de två PCarna sitter på tråd, Cuben och iBooken kör trådlöst.

 

Finns det lösning på strulet??

 

Lite skamset får jag erkänna att jag saknar PCns "F5" för att uppdatera innehållet i "Nätverk". Jag kanske har missat en Mac-variant på den funktionen, trots att jag kört Mac sedan urminnes tider :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kryssat i Personlig fildelning i G3:an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kryssat i Personlig fildelning i G3:an?

374218[/snapback]

 

Jodå, det är ikryssat. Av och till har det fungat dåligt men efter omstart, av den dator som jag vill ansluta från, brukar det komma igång. Efter 10.4.7 hjälper inte ens det "tricket".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Är det inte så att du i Panther måste kryssa för att öppna brandväggen separat för fildelning? I Tiger öppnas den automatiskt när du aktiverar Personlig fildelning. Så var det inte i tidigare OS X-versioner men jag kan inte dra mig till minnes när förändringen genomfördes.

 

Med andra kanske det bara är ett kryss i brandväggsinställningarna som är problemet.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...