Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Drivrutiner till XP på en Mac

COCCo

Recommended Posts

Hej.

Jag har installerat Win Xp på min macbookpro och allt gick smärtfritt tills jag startade windows och försökte koppla upp mig mot internet.

Jag har trådlöst airport och får den inte att fugerar med Windows. Jag har även testat att koppla kablen dirket till datorn, men utan framgång.

Vad kan man göra för att få igång den?

Jag har problem med ljudet också, inget ljud kommer i Xp. Den säger att ljudkort saknas.

Taksam för svar.

--Alex

Har du brännt skivan med BootCamp? I så fall är det läge att stoppa i den nu, eftersom det är där det finns drivrutiner för Macens hårdvara.

Tack.

Jag har installerat den och allt fungerar nu utan ljudet. Kan man hämta drivrutin från nätet?

-Alex

La märke till att vissa tangenter fungerar heller inte. Ska man installera fler drivrutiner för att få en full fungerande win?

--Alex

Alla OS gillar en omstart innan allt fungerar!

Och om det blir dålig grafik efter så hämta drivisar till ditt, men kolla först på

applefritter , macfixit och sådana innan du kör in Win drivisar på din macprobook!

Klart jag har startat om datorn men det strular fortfarande med ljudet och tangentbordet... allt annat fungerar bra.

Det finns ngt resource kit till win2003 som gör så att du kan mappa om tangenterna till vad du villjag gjorde det för att ha F12 som delete knapp.

Jag kan ibland få installera om Mac-drivisarna... dom verkar inte fästa 100%-igt.

Ljudet fick jag också joxa med innan jag fick det att fungera.

Gå in under my comuter/control panel/sounds, speach, and Audio devices... gör om inställningarna och se till att Mute INTE är ikryssat.

Kolla runt där så får du nog fart på det :)

Tangentbordet... MacBook Pro, på svenska.... kanske något där?

Allt funkar som det ska utan ljudet. jag inte få inget ljudet i Win. När jag kollar runt lite i win så säger den att ingen ljudenhet finns installerad...

Kan man hämta ljudkortets drivrutiner separat?

--Alex

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...