Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nätverk


Clarice

Rekommendera Poster

Jag försöker skapa ett nätverk mellan min Power Mac och PowerBook och som sagt jag är fortfarande en nybörjare på detta. Finns det någon vänlig själ som kan guida mig? Min Power Mac G4 har INTE (ska det vara) Airport eller liknande så jag antar att jag gör detta via en nätverkskabel!?

 

C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Har bägge datorerna airport är det enkelt. Du använder den ena datorn som en bassation.

 

Annars kan du använda en korsad ethernetkabel emellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev fel, inte Airport skulle det vara. Min fråga är säkert korkad men jag fattar inte riktigt hur jag går till väga när jag väl kopplat datorerna. Har varit inne å snurrat i nätverk i systemmappen men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Det blev fel, inte Airport skulle det vara. Min fråga är säkert korkad men jag fattar inte riktigt hur jag går till väga när jag väl kopplat datorerna. Har varit inne å snurrat i nätverk i systemmappen men...

373885[/snapback]

 

Jag tror att det bara är att köra när du väl har kopplat samman dem. Se till att en av dem har fildelning påslaget, och leta sen efter den från den andra.

Klicka på Nätverk i finderfönstren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bägge datorerna anslutna till en Router?

 

Om inte, har du en Firewirekabel tillgänglig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej ingen router, har fortfarande bara ett sniiik adsl med endast en utgång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du ha ett nätverk mellan dem? Dum fråga kanske, men är syftet bara att kunna koppla ihop datorerna, eller vill du ut på Internet med båda eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser