Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Död ipod


jakob.bohem

Rekommendera Poster

jakob.bohem

Hej

Min kompis iPod dog för ett par veckor sedan, och nu har den hamnat hos mig som reparationsarbete.

Han är inte intresserad av att skicka in den för reparation då han tror att det blir för dyrt. Garantin är ute med, så det är inget alternativ.

När man startar spelaren, eller försöker att koppla in den i datorn (mac eller PC) visas först Apple-loggan och sedan en ledsen iPod med länken till Apples support.

Man kan höra hårddisken spinna igång och sen sakta ner, som om den märker att något är fel och inte vill mer. Det verkar vara fritt fram att skruva för mig, så jag tänkte höra om nån tror att det är lönt alls, eller om hårddisken helt enkelt är slut.

 

tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Min kompis iPod dog för ett par veckor sedan, och nu har den hamnat hos mig som reparationsarbete.

Han är inte intresserad av att skicka in den för reparation då han tror att det blir för dyrt. Garantin är ute med, så det är inget alternativ.

När man startar spelaren, eller försöker att koppla in den i datorn (mac eller PC) visas först Apple-loggan och sedan en ledsen iPod med länken till Apples support.

Man kan höra hårddisken spinna igång och sen sakta ner, som om den märker att något är fel och inte vill mer. Det verkar vara fritt fram att skruva för mig, så jag tänkte höra om nån tror att det är lönt alls, eller om hårddisken helt enkelt är slut.

 

tack på förhand!

373854[/snapback]

 

 

Brukar var 2 fel när den beter sig så.

Antingen HD kass eller moderkortet.

Har du provat o nollställa den med knapparna.

Vad är det för en iPod.Jag kanske har delar till den.

 

B.D :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jakob.bohem
Brukar var 2 fel när den beter sig så.

Antingen HD kass eller moderkortet.

Har du provat o nollställa den med knapparna.

Vad är det för en iPod.Jag kanske har delar till den.

 

B.D :wub:

373881[/snapback]

 

4e generationens stora ipod med svartvit skärm, 20GB. Nollställningen som beskrivs på Apples hemsida fungerade inte :/ -nåja om det kommer till att byta ut delar kan ju projektet fortgå ett tag.. inte mig emot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4e generationens stora ipod med svartvit skärm, 20GB. Nollställningen som beskrivs på Apples hemsida fungerade inte :/ -nåja om det kommer till att byta ut delar kan ju projektet fortgå ett tag.. inte mig emot :)

373982[/snapback]

 

 

Har du kollat batteriet.

Har du kört skivverktyg.

Har du provat att koppla via både USB o Firewire.

Hjälper inte detta så prova att plocka bort HD och se om den beter sig likadant.

 

 

B.D :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova att ladda ur batteriet helt.

hjälpte på min iPod, där hddn inte ens ville börja snurra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Min iPod verkar ha dött idag. (Med min tur den senaste tiden så är jag iaf inte förvånad.)

 

Tre ggr nu under två veckor så har iPoden låst sig när den ska byta låt. Ingen randomfunktion på eller så utan bara mellan en låt o till en annan på samma album / samma artist.

 

De första två ggr nollställde jag iPoden genom att hålla ner meny & select knappen (den i mitten) i ca 6 sek, eftersom inget annat fungerade. Den startade om o allt var bra igen. Tills idag.

 

Svarta skärmen med Apple-loggan kom upp, o efter den den ledsna iPoden i skärmen, med länken till www.apple.com/support/ipod.

 

4ipodicons.gif

 

Jag ska gå till MacForum här i Gbg i morgon o se om de lagar den på garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Nu funkar min iPod igen. Hade den stående i dockan inpluggad med datorn via FW nu under em, o nu helt plötsligt så var iTunesfönstret uppe o "iPod har uppdaterats". :)

 

Undrar just vad det är som händer? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...