Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Intel iMac och spel


migsjälv

Rekommendera Poster

-_- Har i dagarna fått Battlefiled 2 att fungera på min Intel iMac och den tuggar spelet som en dans :P När jag tidigare spelat spelet på ett spelcafe så tog det lång tid att ladda programmet och det har hänt att det har hakat upp sig.

 

I iMacen går det på några sekunder att köra igång och ladda alla pinaler innan jag skulle spela. Sedan gick grafiken finfint. Jag har bara 128mb grafikkortet och bara 512mb arbetsminne men det e verkligen inga problem alls.

 

Finns det fler roliga spel som någon annan har provat och som fungerar bra? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja vet vad ni har för upplösning i spelet och vilken grafik inställningar ni har på era spel. För jag provade några spel t.ex. Wow och det var knappt spelbart när man hade på högsta upplösning med max i grafik inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja vet vad ni har för upplösning i spelet och vilken grafik inställningar ni har på era spel. För jag provade några spel t.ex. Wow och det var knappt spelbart när man hade på högsta upplösning med max i grafik inställningar.

373844[/snapback]

 

Wow flyter bra här med allt på högsta ^_^ utom aniso.-filtering. Testa stänga av full screen glow effect så får du en rejäl boost :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej jag kör Battlefield 2 på min imac20" med 1gb ram och 256 grafik. Det flyter jättefint med nästan alla settings på high. Jag har bara ett problem: kan inte få det i widescreen. Alternativet 1680-1450 finns inte i spelet. Nån som har nått tips så jag slipper få bilden stretchad.

 

MVH david

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag kör Battlefield 2 på min imac20" med 1gb ram och 256 grafik. Det flyter jättefint med nästan alla settings på high. Jag har bara ett problem: kan inte få det i widescreen. Alternativet 1680-1450 finns inte i spelet. Nån som har nått tips så jag slipper få bilden stretchad.

 

MVH david

387619[/snapback]

jag tror du kan prova att ställa in upplösningen på skärmen innan du startar spelet så att bilden är strechad. borde funka.. kan ju alltid prova

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faaktum är att senaste uppdateringen av BootCamp till 1.1 har gjort susen för Windowsupplevelsen och inte minst ljudet fungerar nu fullt ut vilket är en lättnad.

 

Jag stoppade dessuotm i 1Gb minne till så att min söta burk rullar med 1,5Gb arbetsminne och resultatet är frapperande. Alla program går snabbare men inte minst de som rullar i Rosetta och Windowssidans program är extremt mycket snabbare.

 

Det är en otrolig lyx att köra både Windows och OSX på samma dator med så strålande resultat.

 

Nästan lite genant att se att min PC rullar så enkelt och snabbt utan hängningar nmedans flera kompisar har problem med sina.... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Half-Life 2 funkar finfint pa mbp 2,16. Kor i 1680*1050 allt pa high och 2x anti alias. Iofs inte spelat online, men funkar kanon i single player. Aven battle for middle earth 2 funkar perfa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Kan man få tips om hur få Battlefield 2 att fungera på Mac? Har en Powerbook G4 OS X 10.4.7 är dock inget vidare haj på datorer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man få tips om hur få Battlefield 2 att fungera på Mac? Har en Powerbook G4 OS X 10.4.7 är dock inget vidare haj på datorer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man få tips om hur få Battlefield 2 att fungera på Mac? Har en Powerbook G4 OS X 10.4.7 är dock inget vidare haj på datorer :)

400987[/snapback]

 

Såvitt jag känner till så finns inte BF2 för Mac. Dessutom har du en PPC-bestyckad dator så ska du spela BF så får du nöja dig med BF 1942. Köper du denna för Mac så e de bara att isntallera och spela :ThumbsUp:

 

Vill du spela BF2 på Macen så får du köpa en Intel-bestyckad Mac och installera Windows på den och på den partitionen installera BF" och därigenom spela BF2 på din Mac.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag känner till så finns inte BF2 för Mac. Dessutom har du en PPC-bestyckad dator så ska du spela BF så får du nöja dig med BF 1942. Köper du denna för Mac så e de bara att isntallera och spela :ThumbsUp:

 

Vill du spela BF2 på Macen så får du köpa en Intel-bestyckad Mac och installera Windows på den och på den partitionen installera BF" och därigenom spela BF2 på din Mac.

 

Lycka till

401004[/snapback]

 

Fast å andra sidan så är BF 1942 nästan bättre än BF2, iallafall enligt mig, fast det är ju en smakfråga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Såvitt jag känner till så finns inte BF2 för Mac. Dessutom har du en PPC-bestyckad dator så ska du spela BF så får du nöja dig med BF 1942. Köper du denna för Mac så e de bara att isntallera och spela :ThumbsUp:

 

Vill du spela BF2 på Macen så får du köpa en Intel-bestyckad Mac och installera Windows på den och på den partitionen installera BF" och därigenom spela BF2 på din Mac.

 

Lycka till

401004[/snapback]

 

Okej, det låter knappast som något jag klarar av. Tack för det raka svaret dock!

 

Inga problem med att spela PC mot Mac i BF 1942!  :yeahbaby:

404022[/snapback]

 

Det lät ju bra i alla fall :yeahbaby:

Blir att köpa BF 1942 då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju intressant att veta hur det förhåller sig med spel genom CrossOver, så man slipper boota om. Jag testade CrossOver på farsans iMac 17" och den drog igång mIRC och µTorrent utan problem. Vågade inte göra mer dock, vill inte göra saker på hans dator, det brukar sluta med att jag assimilerar den helt ;)

 

Jag ska dock testa lite kul saker nu när jag beställt egen Intel-iMac :D

 

Är det någon som vet hur F.E.A.R. flyter, förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...