Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tokiga etiketter

m8rix4ever

Recommended Posts

Tjabba.

Blir snart tokig på att jag inte får någon ordning på mina etikett utskrifter.

Jag har en excelfil med adresser som jag beställt men kan inte få in dom i Word.

Öppnar Word och tar in importerar Excelfilen så jak kan använda dom etiketter jag vill ha osv men

av någon anledning så ser jag bara den första i registret på varje blad resten är tomt.

Har även provat med Filemaker "trial version iofs" men där kan jag inte ändra på etikettleverantören utan där finns bara Avery.Hur ändrar jag till ex.Zweckform etiketter.

Finns det nåt annat alternativ .Hjälp.

Jag är inte helt säker på att jag förstår ditt problem. Har aldrig själv försökt överföra Excel-filer till Word. Men jag måste erkänna långt om länge att tabell-funktionen i Word är suverän när det gäller att skriva ut etiketter.

När det gäller FileMaker och andra: häng inte upp dig på vad etiketterna heter, vare sig fabrikat eller modell: mät upp dimensionerna på dina Zweckform-etiketter och räkna antalet etiketter per ark. Förmodligen kan du sedan hitta någon Avery-etikett som ser precis likadan ut. (Dessutom verkar Avery och Zweckform ha gått samman numera.)

Kan man inte skriva ut etiketter direkt från Excel? Finns det någon funktion Förhandsgranska som kan hjälpa dig?

En annan variant är kanske "klipp och klistra": kopiera adressuppgifterna från Excel och klistra in dem i etikettmallen i Word (copy - paste). Blir förstås ganska jobbigt om man har väldigt många etiketter. Men är ibland faktiskt snabbare än att sitta i timmar och försöka få ordning på de automatiska funktionerna.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...