Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Imac till Xbox

rectum

Recommended Posts

Hej igen

Känns som jag terroriserar detta forum men det är svårt att låta bli när man har så många frågor... :D

Det är oxå så otroligt roligt att ställa frågor på detta forum för man får en massa bra svar snabbt, det tackar jag för.

Jag vill koppla ihop min Mac med min Xbox....gjorde det tidigare med en korskopplad kabel med min PC.

Går det att göra med macen oxå? Vilka inställningar behöver jag i sådana fall göra?

Tack på förhand.

Henke

Klart att du ska ställa frågor, känn det inte som om du terroriserar oss :)

(Det värsta terroristerna är vi som toppar inläggsligan)

Det du frågar om nu har jag aldrig hört talas skulle fungera, vi får hoppas någon annan har X-box här och kan ge ett bättre svar.

PS, du borde bara valt ett bättre "nickname" ;)

Du gör likadant som du gjorde med din pc, inga konstigheter alls. Själv så har jag mina prylar kopplade via en router som delar ut en ip adress till både dator och xbox. Sen är det bara till att skaffa ett trevligt ftp program t.ex Transmit eller Cyberduck och tuta och köra.

Du gör likadant som du gjorde med din pc, inga konstigheter alls. Själv så har jag mina prylar kopplade via en router som delar ut en ip adress till både dator och xbox. Sen är det bara till att skaffa ett trevligt ftp program t.ex Transmit eller Cyberduck och tuta och köra.

373169[/snapback]

:cry: Jag fattar ingenting av ditt svar. Å andra sidan har jag ingen XBox heller. Men vad är det man gör genom att koppla ihop xboxen med macen. Använder man datorskärmen - det vore kanon för mig som slängt ut tv'n genom fönstret för en tid sedan. Är rätt sugen på en spelkonsol, men helt osugen på att köpa tv.

:cry: Jag fattar ingenting av ditt svar. Å andra sidan har jag ingen XBox heller. Men vad är det man gör genom att koppla ihop xboxen med macen. Använder man datorskärmen - det vore kanon för mig som slängt ut tv'n genom fönstret för en tid sedan. Är rätt sugen på en spelkonsol, men helt osugen på att köpa tv.

373187[/snapback]

man kopplar ihop datorn och xboxen för att föra över filer till xboxens hårddisk, om du nu har en sån på den. tex nedladdade spel, eller filmer osv. detta genom att koppla dom med en nätverkssladd, och sen använder du dig av ett ftp-program som är ett fildelningsprogram.

Sen får du köra xboxen till en tv vilket fall som helst.

Men! du kan köpa en analog eyetv, så får du tv i datorn och kan koppla ihop en konsol och spela på macen. Jag kör mitt ps2 sättet. dock ska du tänka på att skaffa en eyetv som inte procceserar signalen själv, utan en som låter datorn göra det. annars blir det en sekunds fördröjning, och det rimmar illa med tv-spel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...